| کد خبر: 59462 |

وزیرحمل و نقل هند

کریدور شمال - جنوب زمان انتقال کالا به روسیه را ۳۰ درصد کاهش می دهد

تین نیوز | وزیر کشتیرانی، حمل ونقل جاده ای و بزرگراه های هند با تاکید بر اهمیت انتقال کالاهای هند از کریدور شمال - جنوب در ایران اظهار کرد: با راه اندازی این کریدور زمان انتقال کالا از هند به روسیه در مقایسه با مسیر فعلی حدود 30 درصد کاهش می یابد.
 
«نیتین گادکاری»  در پاسخ به سوال «لوک سابها» یکی از نمایندگان مجلس هند اظهار کرد: انتظار می رود زمان انتقال بار از کانال سوئز به روسیه که هم اکنون 45 تا 60 روز طول می کشد با استفاده ازاین کریدور به 25 تا 30 روز کاهش یابد.
 
وی اظهار کرد: کریدور بین المللی شمال - جنوب یک نظام ارتباطی چند بعدی است که اقیانوس هند و خلیج فارس را از راه ایران به دریای خرز و از آنجا به روسیه و شمال اروپا متصل می کند.
 
هند و 12 کشور دیگر از جمله روسیه قرارداد کریدور ترابری بین المللی شمال - جنوب را امضا کرده اند.
 
هند و تاجکستان در ماه می امسال در مورد تقویت نظام های ارتباطی میان دو کشور از جمله از طریق کریدور ترابری بین المللی شمال - جنوب و دیگر مسیرهای منطقه ای گفت وگو کردند.
 
تاجکستان دارای مرز مشترک 1400 کیلومتری با افغانستان است و این کشور از اهمیت زیادی برای هند از نظر جغرافیای سیاسی برخوردار می باشد.
 
کریدور شمال ـ جنوب که بخش مهمی آن از خاک ایران می گذرد. درحال حاضر مهمترین و مناسبترین حلقه ترانزیت کالا میان آسیا و اروپا به شمار می رود. این کریدور از حوزه اقیانوس هند (بندر بمبئی) آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می شود.
 
برای بهره گیری از این کریدور در ایران، کالاها به وسیله حمل و نقل جاده ای و یا ریلی به بنادر شمال کشور (بندر انزلی و بندر امیرآباد) انتقال می یابد و از طریق دریای خزر به بنادر آستاراخان و لاگان روسیه حمل می شود.
 
با تکمیل راه آهن قزوین ـ آستارا، امکان دسترسی جاده ای و ریلی به کشورهای منطقه قفقاز و روسیه نیز میسر می شد.
 
هزینه حمل کالاهای ترانزیتی میان کشورهای حوزه اقیانوس هند و شمال اروپا از مسیر کریدور شمال ـ جنوب تا حدود 30درصد نسبت به مسیرهای موجود ارزانتر است.
 
کشورهای جنوب شرقی آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه، حوزه اقیانوس هند و خلیج فارس و نیز شمال اروپا با پیوستن به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب که از جمله کریدورهای چندوجهی است، می توانند از مزایای آن در حمل و نقل سریع و ارزان کالاهایشان میان آسیا و اروپا استفاده کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.