| کد خبر: 57115 |

پس از برگزاری مجمع شرکت تام ارزیابی شد

عملکرد تام ۱۱ درصد فراتر از بودجه مصوب

تین نیوز | مجمع عمومي عادي ساليانه شركت تام با حضور مديرعامل و اعضاي هيات مديره تام، مديران ارشد شركت ايران‌خودرو و حسابرس قانوني برگزار شد و پس از بررسي صورت‌هاي مالي سال گذشته، عملكرد تام 11درصد فراتر از برنامه بودجه مصوب سال 1393 تصويب شد. بدين ترتيب تام كماكان رتبه خود را در جمع شركت‌هاي سودده گروه صنعتي ايران‌خودرو حفظ كرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي شركت تام ايران خودرو، علي‌رغم اين كه سال 93 براي پيمانكاران بزرگ سال پرچالشي به لحاظ توقف پروژه‌ها و نقدينگي بود ولي تام توانست با افزايش هفت درصدي در درآمد نسبت به سال 92، كار خود را در سال مالي گذشته به پايان برساند.

اعواني، مديرعامل تام به تشريح وضعيت تام در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته محدوديت‌هاي مالي و نقدينگي كارفرمايان، پيشرفت پروژه‌هاي جاري شركت را با مشكل مواجه كرد. اين در حالي است كه شركت تام هم اكنون توان اجرا و مديريت بيش از 500 ميليارد تومان پروژه در سال را نيز دارد.

وي خاطرنشان كرد: عمده پروژه‌هاي عمراني و ملي شركت به صورت پيمان‌هاي EPC تعريف شده كه بحث تامين مالي آن بر عهده كارفرماهاست و ناگزير محدوديت‌ها از همين جا شروع مي‌شود بنابراين تام امسال در حوزه تامين مالي پروژه‌ها نيز در پروژه‌هاي مهم كه داراي پيشرفت قابل توجهي هستند و بعضا رو به اتمام مي باشند، نيز وارد شده و قرار است برخي از پروژه‌هاي خود را از طريق فاينانس انجام و به اتمام برساند.

وي با اشاره به برنامه سال آينده نيز خاطرنشان كرد: در حوزه مالي افزايش حداقل 10درصدي در درآمد شركت در برنامه سال 1394 قرار دارد همچنين توسعه مكانيزم هاي زيرساختهاي مديريت و اولويت بندي نقدينگي، نظارت بيشتر بر عملكرد شركت‌هاي تابعه، نگهداشت و ارتقاي رتبه‌هاي پيمانكاري، توسعه فعاليت‌هاي صادراتي، توسعه و بهبود شاخص‌هاي مديريت هزينه، كيفيت و زمان در سبد پروژه‌هاي شركت و پيش بيني حضور در سه هزار ميليارد تومان مناقصه و فرصت‌هاي حاضر در بازارهاي كسب و كار از ديگر برنامه‌هاي تام براي سال آينده محسوب مي‌شوند.

لازم به ذكر است هم اكنون 30درصد فعاليت‌هاي تام را حوزه خودرو و 70درصد باقي‌مانده را حوزه‌هاي معدني، نفتي، نيرو و تاسيسات، ريلي و كنترل و ابزار دقيق تشكيل مي‌دهد و جزو معدود شركت‌هاي ايران‌خودرو بوده كه درآمد خارج از صنعت خودرو دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.