| کد خبر: 57090 |

وزارت صنعت به شورای رقابت پاسخ منفی داد

تین نیوز | هنوز یک هفته‌ای از دستور شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو نگذشته که این وزارتخانه به این درخواست پاسخ منفی داد.
 
حدود 10 روز پیش جدیدترین جلسه شورای رقابت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جلسه اعضای شورای رقابت اعلام کردند که با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، روند واردات خودرو به کشور انحصاری شده است بنابراین از این وزارتخانه خواستند این دستورالعمل را اصلاح و نتیجه را برای بررسی به این شورا اعلام کند.
 
در این زمینه عضو ناظر شورای رقابت درباره جلسه اخیر این شورا در زمینه بررسی انحصار در واردات خودرو به کشور، اظهار کرده بود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که واردات خودرو انحصاری نباشد چرا که این امر که هم واردات خودرو در انحصار دو شرکت باشد و هم تولید داخلی آن انحصاری باشد امر صحیحی نیست.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر دستورالعمل واردات خودرو به‌گونه‌ای تعریف شده که به انحصار در واردات خودرو ختم می‌شود، خاطرنشان کرده بود: در جلسه شورای رقابت، وزارت صنعت ملزم شد که دستورالعمل واردات را به‌گونه‌ای تغییر دهد که واردات خودرو از انحصار خارج شده و تمام افراد حقیقی و حقوقی امکان آن‌را داشته باشند.
 
با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین واکنش رسمی خود در این زمینه، هرگونه اصلاح در این دستورالعمل را رد کرد. محسن صالحی‌نیا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اعلام اینکه بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو را در دستور کار نداریم، خاطرنشان کرد: در واردات خودرو انحصار وجود ندارد. اگر فقط شرکت‌ها اجازه واردات خودرو را داشتند می‌توانستیم بگوییم انحصاری است اما در حال حاضر هر فردی با رعایت ضوابط می‌تواند واردات انجام دهد و اگر شرکت‌های خدمات پس از فروش نخواهند بر اساس مقررات عمل کنند، قطعا با آنها برخورد می‌شود.
 
در این شرایط مشخص نیست که آیا شورای رقابت سرانجام موفق به رفع انحصار از روند واردات خودرو به کشور خواهد شد یا نه. طبق قانون شورای رقابت مسوول بازارهای انحصاری است و این اختیار را دارد که دستورالعمل‌های لازم را برای رفع انحصار بازارها به دیگر سازمان‌ها ابلاغ کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.