| کد خبر: 54683 |

انجام تست مدل یدک کش های امیدان ساحل پارسیان / معضل طراحی شناور در کشور مرتفع شد

تین نیوز | تست مدل شناورهای یدک کش چند منظوره شرکت امیدان ساحل پارسیان بعد از ظهر امروز با حضورمنصور آرامی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ، رئیس صندوق توسعه صنایع دریایی و مسئولان ، کارشناسان و متخصصان دریایی کشور در محل آزمایشگاه دریایی شهدای خلیج فارس انجام شد.

مدیرعامل شرکت امیدان ساحل پارسیان در مراسم تست مدل یدک کش های این شرکت طی سخنانی گفت: آزمایشگاه تست مدل در حقیقت حلقه مفقوده پروسه طراحی شناور در کشور بود که با تلاش و پشتکار فعالان آزمایشگاه ملی خلیج فارس این معضل در روند طراحی شناور در کشور مرتفع شد.

امید مرادی افزود: پروسه طراحی شناوری که امروز تست مدل آن در این آزمایشگاه انجام می شود به صورت صد در صد برای اولین بار در داخل کشور انجام شده است.
 
مرادی تصریح کرد: این شناورها سه فروند هستند که با ساخت هریک از آنها به صورت مستقیم 300 شغل در کشور ایجاد می شود و حداقل 10 نفر با بهره برداری از آن مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به مشخصات شناور گفت: این شناور دارای 40.4 متر طول، 10.2 متر عرض، 3.5 متر آبخور، 4.3 متر ارتفاع ، توانایی حمل 198 متر مکعب تانک آب و 301 متر مکعب تانک سوخت را دارا هستند.

مدیرعامل شرکت امیدان ساحل پارسیان گفت: این شناورها هم اکنون در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو در بندرعباس در حال ساخت است که شناور اول تا سوم به ترتیب 85 ،60 و 65 درصد پیشرفت ساخت دارند.

آمادگی مجلس برای کمک به صنایع دریایی
در ادامه این مراسم دکتر منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند در دهه چهارم انقلا ب اسلامی به لحاظ اقتصادی و امنیتی چاره ای نداریم که به سمت اقتصاد دریا محور حرکت کنیم و خوشبختانه رویکرد دولت ، مجلس و نهاد های متولی نیز به این سمت است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب حوزه صنعت دریایی در کشور افزود: متاسفانه از این ظرفیت ها به دلیل کاستی ها و ناهماهنگی ها خوب استفاده نشده است. 
آرامی تصریح کرد: همواره توجه دولت به سایر بخش های اقتصادی کشور بوده است به همین دلیل به آن میزانی که باید به صنعت دریایی کشور توجه نکرده است. 
 
وی به نیروی انسانی کارآمد حوزه صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی که در حوزه نیروی انسانی صنعت دریایی کشور وجود دارد امیدواریم با استفاده از همین کارشناسان و متخصصان این صنعت را پویا کنیم. 

وی با اشاره به تشکیل کمیته بنادر و دریانوردی در کمیسیون عمران مجلس و فعالتر شدن فراکسیون صنایع دریایی مجلس اظهار داشت: تعامل بین بخش های غیردولتی با کمک مجلس و بخش های اجرایی می تواند خلاء های موجود را رفع کند و مجلس شورای اسلامی آمادگی همه گونه همکاری در این خصوص را دارد تا از این ظرفیت خدادادی موجود در کشور جهت پیشرفت و توسعه کشور استفاده شود.

همچنین در این مراسم  سید ابوالفضل هاشمی مدیر آزمایشگاه  توضیحاتی در خصوص آزمایشگاه ملی شهدای خلیج فارس ارائه کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.