| کد خبر: 54604 |

دستگاه پاک کننده ریل راه آهن

تین نیوز | دمنده ای طراحی شده تا به تمیز شده ریل و بهره وری حمل و نقل ریلی کمک بنماید.
 
تصور کنید درحالی‌که چکمه نرم و صافی پوشیده‌اید در تلاش هستید تا یک سورتمه سنگین را روی تپه یخی به جلو  برانید. خب، این شبیه کاری است که لوکوموتیو روی ریل راه‌آهن روی کوه پوشیده از برف انجام می‌دهد. اگر یخ یا برف روی ریل بیش‌ازحد باشد، چرخ‌های فولادی هنگام حرکت فقط دور خودشان می‌چرخند. به خاطر این مشکل، قطارها همواره در مسیرهای کوتاه و سبک به کار گرفته می‌شوند - که مقرون به صرفه نیست. اکنون شرکت حمل‌ونقل GE یک دمنده هوای فوق‌العاده برای خشک نگه‌داشتن ریل‌ها توسعه داده است.ARC یا تمیزکننده پیشرفته ریل، دستگاهی است که نازل آن به سمت ریل و  مقابل محور حرکت لوکوموتیو گرفته می‌شود.
 
دستگاه پاک کننده ریل راه آهن
 
یکی از نازل‌های دستگاه تمیزکننده، به سمت ریل نشانه رفته است.

 

هنگامی که کامپیوتر تشخیص دهد که چرخ لوکوموتیو شروع به لغزش کرده،ARC  هوا را با فشار زیاد و سرعت فوق‌العاده بالا به سمت ریل هدایت می‌کند. این کار نه تنها برف، یخ و آب را می‌روبد، همچنین آلاینده‌ها مانند شن، گریس و زنگ‌زدگی را می‌زداید. در نتیجه، سرعت چرخ‌ها تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
 
در ارائه اخیر این فناوری، مهندسان این دستگاه را روی قطاری که در مسیر برفی بین دامنه کوه آردِن بین آنتوِرپ در بلژیک و لوکزامبورگ در حرکت بود نصب کردند. در این مسیر لیز خوردن چرخ مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که اپراتورهای راه‌آهن بیشتر قطارهای سنگین‌تری برای عبور از این منطقه انتخاب می‌کنند، کاری که حرکت را کندتر و جابه‌جایی را گران‌تر می‌کند.
 
بنا به گزارش‌ها با به‌کارگیری این سامانه، شرکت بین‌المللیHeavy Haul Power  تعداد لوکوموتیوهایش را از ۲۳ به ۳۰ عدد برای هر سفر افزایش داده است.توسعهARC  پنج سال زمان برده است، و در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ لوکوموتیو استفاده می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed 0 0

    به نظر شما چرا این دمنده از سمت داخل بانداژ به بیرون نصب نیست که هم آب و برف را به بیرون از ریل پرتاب کند و هم سطح وسیعتری از ریل که شامل بانداژ داخلی هم هست را تمیز کند؟؟