| کد خبر: 53102 |

آغاز عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس(BRT) در رشت

تین نیوز | فاز اول عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس(BRT) در رشت امروز آغاز شد.
 
 طلیسگر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ویژه اتوبوس(BRT) در رشت که امروز در میدان فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه شهر مکان زندگی است و نگاه شهرسازان بر پایه انسان محور بوده نه ماشین محور، اظهار کرد: باید به گونه ای عمل کرد که شهر به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل شود و فرصت اندک زندگی را در تردد ترافیک آلود از دست ندهیم.
 
وی افزود: با انجام مطالعات و بررسی پیشنهادات طرح جامع ترافیک، تلاش کردیم تا محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی از ساعت 6:30 صبح تا 22 شب بجز ایام تعطیل در بافت مرکزی شهر از دهنه حاجی آباد تا میدان شهدای ذهاب، از فلکه صیقلان تا میدان شهدای ذهاب و از دهنه خیابان معلم تا میدان شهدای ذهاب اجرایی شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه طرح کنترل ترافیک در این محورها طی 2 الی 3 هفته دیگر عملیاتی می شود، تصریح کرد: جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش ترافیک در بافت مرکزی شهر از ثمرات ارزشمند تحقق این طرح است.
 
طلیسگر ادامه داد: اجرای فاز اول ایجاد خط ویژه اتوبوس(BRT) از مبداء میدان دکتر حشمت به مقصد میدان مصلی برای تسهیل تردد همشهریان در دستور کار قرار دادیم تا طی سه ماه آینده با بهره برداری از آن شاهد بهبود سرعت حرکت، افزایش جابجایی مسافران، بهبود زمان حرکت اتوبوس، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف انرژی و استفاده از کریدور عبور برای امدادرسانی باشیم.
 
وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار اولیه بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان اجرایی می شود، گفت: فاز اول خط ویژه اتوبوس(BRT) با وجود 10 ایستگاه، طول مسیر 2 کیلومتری را با 400 متر متوسط فاصله ایستگاه‌ها و جداسازی فیزیکی توسط نرده فلزی در قالب کریدوری طی می کند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه متوسط سرفاصله زمانی حرکت از ایستگاه 3 دقیقه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از اجرای فاز اول بتوانیم فاز دوم را از میدان مصلی تا میدان گیل داشته باشیم، البته به دلیل وجود مشکل جابجایی تاسیسات برق پیش بینی می‌شود فاز دوم اجرای خط ویژه اتوبوس(BRT) بیشتر به طول انجامد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.