| کد خبر: 53020 |

ابلاغ دستورالعمل جذب گردشگر سلامت

تین نیوز | معاون درمان وزیر بهداشت، اقدامات و دستورالعمل جذب گردشگر سلامت را اعلام کرد.

آقاجانی در همین رابطه به تشریح آخرین وضعیت گردشگری سلامت در کشور پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته چند پروژه را آغاز کردیم و امسال این برنامه‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولین اقدام راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات گردشگری سلامت است؛ یعنی هر بیماری که به‌عنوان گردشگر سلامت در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بستری می‌شود در این سامانه ثبت خواهد شد. این اقدام باعث انجام برنامه‌ریزی‌های موثر خواهد شد؛ چراکه در این زمینه اطلاعات دقیقی وجود نداشته و با خلأ اطلاعاتی روبه‌رو هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: قدم دیگر اعتباربخشی و رتبه‌دادن به بخش‌های پذیرش گردشگر سلامت است. در این صورت زمانی که فردی برای دریافت خدمات بهداشت و درمان به ایران سفر می‌کند، می‌داند که به کجا برای دریافت خدمات درمانی برود و کدام بیمارستان کیفیت لازم را دارد.

وی در مورد اینکه نحوه اطلاع‌رسانی در این زمینه چگونه است، گفت: سال گذشته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی آیین‌نامه اعتباربخشی را اعلام کرده و استانداردهای بخش‌های پذیرش گردشگر سلامت را به آنها ابلاغ کردیم و برای این استانداردها 6 ماه زمان تعیین شد تا بیمارستان‌ها آن را تکمیل و کمبودها را جبران کنند.

آقاجانی ادامه داد: امسال وضعیت بیمارستان‌ها از نظر اعتباربخشی ارزیابی می‌شود تا مشخص شود کدام یک از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی شرایط لازم را کسب کرده‌اند و کدام یک صلاحیت پذیرش بیمار را دارند. ممکن است یک بخش در یک بیمارستان مجوز اعتباربخشی پذیرش گردشگر سلامت را دریافت کند و سایر بخش‌ها این صلاحیت را نداشته
باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اقدام دیگر در این حوزه بحث صدور مجوز برای موسسات گردشگری سلامت و آژانس‌های گردشگری سلامت است؛ این موسسات مراکزی هستند که در زمینه نقل و انتقال بیمار و جذب بیمار فعالیت دارند.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته ملی متشکل از وزارت امورخارجه، وزارت بهداشت، سازمان گردشگری و نظام پزشکی در ماه‌های پایانی سال گذشته تشکیل شد و آیین‌نامه تاسیس و اداره این موسسات به تصویب رسید. آقاجانی افزود: به این ترتیب برای اولین‌بار وحدت‌رویه در حوزه جذب گردشگر سلامت رخ داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.