| کد خبر: 50953 |

۴ ایستگاه جدید مترو در نوبت افتتاح

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از تحقق وعده شهردار محترم تهران در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر افتتاح هر ماه یك ایستگاه مترو در سال 94 خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 ایستگاه جدید مترو با پیشرفت 95 تا صد در صد، آخرین مراحل آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، سید جعفر تشكری هاشمی افزود: این ایستگاه جدید در امتداد خط سه مترو و در شمال شرق، جنوب غرب و مركز تهران واقع شده‌اند و با افتتاح آن‌ها، ایستگاه‌های فعال خط سه به 13 ایستگاه و مجموع ایستگاه‌های متروی تهران به 95 ایستگاه افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به این كه تكمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده در بخش‌های جنوبی و میانی خط سه مترو و بهره‌برداری از بخش شمالی این خط، در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه شركت متروی تهران است، اظهار كرد: ایستگاه‌ متروی تقاطع خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) – فاطمی در مركز شهر آماده بهره‌برداری است، ضمن این كه ایستگاه‌های متروی عبدل‌آباد و نعمت‌آباد در جنوب غرب تهران نیز تقریباً آماده شده‌اند و ایستگاه متروی شهید زین‌الدین در شمال شرق تهران نیز كاملاً آماده شده است.

تشكری هاشمی با بیان این كه ایستگاه متروی فاطمی در بخش میانی خط سه و در محدوده مركزی شهر و یكی از پر تراكم‌ترین و پر ترافیك‌ترین نقاط تهران قرار دارد، تصریح كرد: به منظور تردد شهروندان از طریق این ایستگاه،‌ دو ورودی در ضلع شرقی و غربی خیابان ولی‌عصر (عج) تقاطع فاطمی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه دارای 16 دستگاه پله ‌برقی است.

وی با اشاره به این كه ایستگاه عبدل آباد در بخش جنوبی خط سه و در بزرگراه جوانه محدوده خیابان ورزش در مجاورت محلات پر جمعیت یافت آباد، شادآباد و شهرك حضرت ولی‌عصر (عج) واقع شده، اظهار كرد: برای تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی بزرگراه آیت ا... سعیدی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه 8 دستگاه پله‌ برقی دارد.

تشكری هاشمی با بیان این كه ایستگاه نعمت آباد نیز در بخش جنوبی خط سه و در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد واقع شده، تصریح كرد: به منظور تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی بزرگراه آیت ا... سعیدی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه دارای 8 دستگاه پله برقی است.

وی با اعلام این كه ایستگاه شهید زین‌الدین در بخش شمالی خط سه و در مجاورت بزرگراه شهید صیاد شیرازی و در تقاطع پل گیلان و خیابان بنی‌هاشم و جنب محله‌های هروی و پاسداران واقع شده، گفت: جهت تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی پل گیلان طراحی و ساخته شده و این ایستگاه مجهز به 10 دستگاه پله برقی است، ضمن این که راه اندازی این ایستگاه موکول به بهره برداری از فاز نخست بخش شمالی خط سه است.

معاون شهردار تهران در پایان با تأكید بر این كه ایستگاه میرزای شیرازی در مركز شهر نیز با 75 درصد پیشرفت، مراحل نهایی آماده‌سازی خود را می‌گذراند، خاطرنشان كرد: تمام ظرفیت خود را به كار گرفته‌ایم تا با توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو، ضمن تحقق وعده شهردار محترم تهران مبنی بر افتتاح یك ایستگاه مترو در هر ماه به موازات ساخت خطوط جدید مترو، شهروندان عزیز امكان بهتر و بیشتری برای رفت و آمد در سطح شهر داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.