| کد خبر: 46847 |

◄ دیدار معاون رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک تهران

تین نیوز | معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور در دیدار خود از مركز كترل ترافیك پایتخت، از نزدیك با پیشرفت‌های تهران در ارتباط با سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و ترافیك ITS آشنا شده و در جریان اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در زمینه مدیریت و كنترل هوشمند ترافیك تهران قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر سورنا ستاری معاون رییس جمهور در این دیدار كه به میزبانی سید جعفر تشكری هاشمی معاون شهردار تهران انجام شد، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تبدیل مجموعه علمی و اجرایی كه با آن معاونت همكاری دارند به شركت‌های دانش‌بنیان، می‌توان تسهیلات و معافیت‌های ویژه این شركت‌ها را برای مجموعه‌های همكار معاونت حمل و نقل و ترافیك در نظر گرفت.

وی با اعلام این كه همكاری پارك‌های علم و فن‌آوری در زمینه فعالیت‌های علمی مدیریت شهری امكان‌پذیر است، تأكید كرد: سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و ترافیك از الزامات شهر هوشمند است و از این رو مدیریت شهری تا می‌تواند، باید این سیستم‌ها را گسترش دهد و در این مسیر معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌كند.

پدیده موتورسیكلت‌ در تهران باید تحت مدیریت در آید
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، موتورسیكلت‌های بنزینی و انبوه تخلفات راكبان آن‌ها را از اصلی‌ترین مشكلات ترافیك تهران دانست و اظهار كرد: به عنوان نمونه، پدیده پیك موتوری به این شكل كه در تهران شاهد آن هستیم و در آن سرعت و ویراژ دادن برای رساندن بسته مورد نظر به مقصد حرف اول را می‌زند، در هیچ جای دنیا وجود ندارد و از این رو، این پدیده كه متأثر از نوع فعالیت منحصر به فرد موتورسیكلت در تهران است، باید ساختارمند شده و تحت مدیریت در آید.
 ستاری جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های بنزینی را راه‌حل مؤثری برای كاهش مشكلات موتورسیكلت‌ها دانست و تصریح كرد: كاربری موتورسیكلت در كشورمان درست تعریف نشده و باید نسبت به تغییر آن اقدام كرد و موتورسیكلت برقی راهكار مناسبی برای این تغییر كاربری است.
 
وی با تأكید بر این كه هزینه استفاده از حمل و نقل شخصی در تهران باید بالا برود و البته پیش‌نیاز این امر گسترش حمل و نقل عمومی است، اضافه كرد: تهران آن‌قدر گسترش پیدا كرده و بزرگ شده كه پاسخ‌گویی به انبوه نیازهای شهروندان آن با توجه به محدودیت‌های موجود كاری سخت و طاقت‌فرساست.

زحمات مدیریت شهری شایسته تقدیر است
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این كه مدیریت شهری تهران در اقدامات خود مصمم است، اظهار كرد: به عنوان نمونه، با وجود مخالفت وزارت كشور وقت در دولت قبل، شهرداری تهران نسبت به راه‌اندازی اولین خط BRT اقدام كرد و رفته رفته این پروژه را گسترش داد.

ستاری با بیان این كه معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با وجود محدودیت‌های موجود واقعاً زحمت می‌كشند و تمام تلاش خود را می‌نماید تا مسائل و مشكلات ترافیكی شهر كمتر شوند، تصریح كرد: زحمات این مجموعه شایسته تقدیر است و از این رو پیشرفت‌های تهران در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل و ترافیك را با افتخار می‌توان به جهان نشان داد و برای دنیا به نمایش گذاشت.
وی با تأكید بر این كه توسعه فن‌آوری در هر شهر، نماد بهبود زندگی شهروندان آن است و توسعه سیستم‌های ITS نیز از آن متأثر می‌شود،‌ اضافه كرد: توسعه تكنولوژی در مدیریت ترافیك از طریق كاهش اتلاف وقت و افزایش آرامش و ایمنی به كمك مردم شهر می‌آید و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ترافیك، حداكثر همكاری را با مدیریت شهری داشته باشد.

نظارت چشمی و دستی ترافیك به نظارت هوشمند و سیستمی تبدیل شده است
قبل از سخنان معاون رئیس جمهور، معاون شهردار تهران با ارائه گزارشی از وضعیت ترافیك پایتخت با تأكید بر نظام یكپارچه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و ترافیك (ITS) گفت: نظارت چشمی و دستی و مدیریت میدانی ترافیك تهران به نظارت هوشمند و سیستمی و مدیریت اطلاعات تبدیل شده است و امروزه مدیریت ترافیك در كلان‌ شهر تهران همپا با كلان‌شهرهای پیشرفته جهان پیش می‌رود و به روز می‌شود.
تشكری هاشمی با اعلام این كه امروز مدیریت شهری تهران بر دانش ساخت مترو تسلط كامل دارد، تصریح كرد: در احداث ایستگاه‌ها و خطوط مترو صد در صد و در تولید واگن و تأمین تجهیزات مترو حداقل 60 درصد به خودكفایی رسیده‌ایم و امروز با افتخار و اقتدار اعلام می‌كنیم در این حوزه دانش‌بنیان بی‌ نیاز شده‌ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.