| کد خبر: 37553 |

استقبال روس ها و آذری ها برای تعمیر شناورهایشان در انزلی

تین نیوز | مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی از ابراز تمایل مالکان کشتی های آذری و روسی برای انجام تعمیرات شناورهایشان در کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی خبر داد.
 
امیر دریادار 'محسن بهزادفر ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با توجه به تجربه موفقیت امیز تعمیر کشتی در این کارخانه و پایین بودن هزینه و صرفه اقتصادی ، تعدادی از صاحبان کشتی های خارجی برای تعمیر شناورهایشان صحبتهای اولیه داشته اند .
 
وی با تاکید بر این که بدون حمایت و راهنمایی امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امکان فعالیت این کشتی سازی محقق نمی شد، افزود: کشتی سازی شهدای هفتم آذرانزلی میراث دار تجربه 80 ساله تعمیرات کشتی نیروی دریایی و دارای توانمندی خوبی است.
 
از برنامه جلوتر هستیم
دریادار بهزادفر خاطرنشان کرد : ما در افق برنامه هایمان سال 94 را به عنوان سال شکوفایی کشتی سازی در نظر گرفته بودیم اما خوشبختانه در حالی که هنوز به پایان سال 93 نرسیده ایم ، با تعمیر کشتی وفای 2 و انجام مراحل نهایی تعمیرات کشتی نیلوفر آبی و همچنین در دست تعمیر بودن کشتی ارکیده، شاهد شکوفایی فعالیت این کارخانه هستیم.
 
وی استفاده از بالشتک هوا را شیوه ای عملیاتی و مقرون به صرفه برای از آب گیری و بازگرداندن کشتی به آب خواند و افزود : به انجام کار به این روش با لحاظ کردن کلیه استانداردها ادامه خواهیم داد.
 
مدیرعامل سرویس های حمل و نقل دریایی نیروی دریایی با بیان این که ما شرعا و قانونا در قبال مالکان کشتی ها مسئول هستیم و هیچگاه روی سرمایه مردم ریسک نمی کنیم، متذکر شد: تلاشمان در جهت افزایش ضریب ایمنی است و نماینده فرمانده نیروی دریایی نیز بر روند فعالیت کارخانه نظارت دارند.
 
دریادار بهزاد فر همچنین خاطرنشان کرد: بخش غیرخصوصی مثل کشتیرانی دریای خزر نیز نسبت به انجام تعمیراتشان در این کارخانه ابراز تمایل نشان داده و قرار است هفته آینده یک فروند کشتی این شرکت را نیز تعمیر کنیم.
 
وی با تاکید بر این شعار که همواره حق با مالک است، افزود: مالکان کشتی ، این کارخانه را به سایر مراکز تعمیراتی ترجیح می دهند چراکه هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم تعمیرات با کیفیت و سرعت انجام می شود.
 
وی با اشاره به این که برای تعمیر هر فروند کشتی 40 تا 50 نفر به کار گمارده می شوند، گفت: مالکان کشتی ها با اعتماد به ما و سپردن شناورهایشان، نقش اساسی در فعالیت این کارخانه کشتی سازی و اشتغالزایی برای جوانان نیازمند کار داشته اند .
 
تلاش برای خودکفایی در زمینه تعمیرات
مدیرعامل سرویس های حمل و نقل دریایی نیروی دریایی در ادامه از برنامه ریزی برای توسعه کارخانه و خرید سوله هایی برای استقرار در ضلع شرقی کارخانه خبر داد و تاکید کرد : خودکفایی در تعمیر شناورها در داخل کشور از اهداف مهم ما است .
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر برای ساخت کارخانه ای با وضع موجود کشتی سازی شهدای هفتم آذر ، حداقل به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با تلاش مجموعه و حمایت مسئولان تا پایان سال 94 کارخانه به کشتی سازی موفقی تبدیل خواهد شد.
 
تعمیر همزمان دو کشتی
مدیر کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی نیز در این نشست یاداور شد: این کارخانه از بهمن 92 شروع به کار کرد و اولین شناوری که در این کارخانه تعمیر شد، شناور وفا 2 بود .
 
' حسین زندیان ' با اشاره به توانمندی این کارخانه برای انجام تعمیرات شش کشتی به طور همزمان اظهار کرد: در حال حاضر هم زمان تعمیرات شناورهای نیلوفر آبی و ارکیده را در دست انجام داریم .
 
وی حضور نیروی کار بومی و اشتغالزایی را از مزایای فعالیت این کارخانه عنوان و اظهار کرد : انتظار داریم مسئولان به توسعه این کارخانه کمک کنند.
 
زندیان تصریح کرد : با کمک سازمان بنادر و دریانوردی ، منطقه آزاد و مسئولان استانی و شهرستانی در حال پی گیری کسب مجوز بهره برداری هستیم .
 
لزوم حمایت از کشتی سازی های ایرانی
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریادلان سبز خزر و مالک کشتی نیلوفر آبی نیز در این جلسه گفت : این کشتی ساخت ژاپن با یک هزار و 100 تن ظرفیت بار ، 60 متر طول، 10متر عرض و 4.5 متر آبخور سال 81 خریداری شد.
 
' علیرضا حداد' اظهار کرد : کشتی نیاز به 40 مورد تعمیر از جمله زیرسازی، رنگ آمیزی و تعویض ورق دارد که ظرف 10 روز، 70 درصد کار به انجام رسیده است.
 
وی افزود: این کشتی برای حمل بار از جمله سیمان به ماخاچ کالا و آوردن چوب به بندر انزلی مورد استفاده قرار می گرفت .
 
وی با اشاره به این که بیشتر کشتی داران فعال در خزر گیلانی هستند، متذکرشد : کشتی ها هر دو سال و نیم باید تعمیرات میان دوره ای و هر پنج سال تعمیرات کلی شوند که با انجام این کار در کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی علاوه بر مقرون به صرفه بودن ، امکان حضور و بازدید ما از مراحل کار نیز به راحتی وجود دارد.
 
حداد با اشاره به این که این شرکت کشتیرانی در روسیه و باکو نیز دفتر دارد، متذکر شد: طبق برآوردهایی که انجام دادیم هزینه های تعمیر در این کارخانه در مقایسه با کشتی سازی های خارجی و حتی کشتی سازی های استان همجوار ، بسیار مناسب تر است .
 
حداد جذب نیروی کار را از دیگر مزایای احداث این کارخانه عنوان و تصریح کرد : اگر این پروژه ادامه یابد؛ شاهد رشد اشتغالزایی خواهیم بود .
 
این تاجر ایرانی با قدردانی از نیروی دریایی به لحاظ ایجاد چنین امکاناتی در گیلان از مسئولان خواست که به توسعه این کشتی سازی کمک کنند.
 
کاهش هزینه ها
' سیف الله پور ' کارشناس تعمیرات کشتی و نماینده کشتی ارکیده نیز با تائید فعالیتهای کشتی سازی شهدای هفتم آذر گفت : کشتی ارکیده بعد از سفر و تخلیه بار برای تعمیرات کلی میان دوره ای نظیر رنگ آمیزی ، تعویض ورق، پروانه و غیره از حدود یک ماه پیش به کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر سپرده شد .
 
وی تصریح کرد : مالک این شناور با توجه به تحقیقاتی که انجام داد و مشاهده فعالیت دریانوردی شناور وفا 2 که در این کارخانه تعمیر شده بود، تصمیم به واگذاری عملیات تعمیر به این کارخانه گرفت.
 
وی افزود : کشتی ارکیده ساخت آلمان شرقی دارای 85 متر طول، 12 متر عرض با آبخور4.2 متر با ظرفیت بارگیری دو هزار و 700 تن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.