| کد خبر: 37454 |

تحویل دنا هفته آینده آغاز می‌شود / تولید از این پس فقط برای صادرات

تین نیوز | مدیرعامل ایران‌‌خودرو با بیان اینکه تولیدات دنا فقط صادر خواهد شد، گفت: تنها به افرادی که قبلاً برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، دنا را با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه خواهیم کرد که فرآیند تحویل این خودرو از هفته آینده شروع می‌شود.
 
هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سؤال که با قطعی شدن قیمت دنا چه برنامه‌ای برای تحویل این خودرو به خریداران دارید؟ اظهار داشت: قیمت دنا سه‌شنبه هفته گذشته از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ شد و پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که عرضه این خودرو در داخل صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل دنا تنها در برنامه صادرات ایران خودرو قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه فرآیند تحویل دنا به خریداران از هفته آینده آغاز می‌شود، توضیح داد: از شنبه هفته آینده دعوتنامه‌های تحویل دنا برای خریداران ارسال خواهد شد و به این ترتیب این خودرو را با قیمت مصوب شورای رقابت به 10 هزار نفر خریدار آن تحویل خواهیم داد.
 
یکه‌زارع ادامه داد: تولید و عرضه دنا با قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت در داخل، برای ایران خودرو صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل این خودرو را در برنامه صادرات قرار دادیم.
 
وی با اشاره به عرضه دنا در نمایشگاه عمان، اظهار داشت: علاوه بر عمان، عرضه این خودرو را در کشورهای دیگر منطقه، آفریقا و حوزه CIS خواهیم داشت.
 
وی بدون ذکر قیمت دنا در عمان، گفت: قیمت صادراتی ما طوری است که با احتساب هزینه‌های صادراتی، عرضه این خودرو برای ایران خودرو صرفه اقتصادی دارد.
 
مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه برای دنا در داخل 5 تا 6 خودروی رقیب وجود دارد، گفت: ما خواستار واگذاری قیمت‌گذاری دنا به ایران خودرو بودیم اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت قیمتی تعیین شد که عرضه دنا با آن قیمت برای ما صرفه اقتصادی ندارد.
 
شورای رقابت اخیراً سقف قیمت دنا را 42 میلیون تومان تعیین کرد اما مدیران ایران خودرو ضمن اعتراض به آن، اعلام کردند که عرضه دنا با قیمت کمتر از 46 میلیون تومان صرفه اقتصادی ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.