| کد خبر: 34647 |

◄امضای تفاهم‌نامه میان فدراسیون جهانی و جمعیت هلال احمر ومحیط زیست ایران / تشکیل پرچم سه رنگ ایران با امضای تفاهم‌نامه

تین نیوز | صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه با حضور دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای حفظ و ارتقای محیط زیست به امضا رسید و در حاشیه آن نیز "نشان سفیر صلح" به «داریوش ارجمند» اعطا شد.
 
به گزارش تین نیوز، در آغاز این مراسم محمد فرهادی وزیر علوم  و رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بی‌شک حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین دغدغه‌های قرن 21 است، گفت: در این زمینه تلاش جهانی گسترده‌ای در حال انجام است و سازمان‌های ذیربط به ویژه محیط زیست اقدامات جدی انجام داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه مردم و جوامع نقش اساسی در راستای طرح‌های حفظ محیط‌زیست دارند، گفت: فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، حفظ محیط‌ زیست را یکی از اهداف برنامه‌های 2020 خود قرار داده است.
 
فرهادی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای فدراسیون تلاش می‌کند تا با کمک جوانان و داوطلبان مشارکت‌های جدی در حوزه حفظ محیط زیست داشته باشد، ادامه داد: برای دستیابی به این اهداف، با همکاری سازمان محیط‌زیست و فدراسیون جهانی طرح تقویت مشارکت جوانان و داوطلبان در راستای حفظ محیط‌زیست را در دستورکار قرار داده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه برای گسترش نقش جوانان و داوطلبان باید برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفت، گفت: جوانان و داوطلبانان پیشگامان حفظ محیط زیست هستند که برای ارتقای نقش ملی و جهانی آنها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
 
رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کارگروهی مشترک در راستای تدوین نقش موثر جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست تشکیل شده است، گفت: قطعا از مشارکت جوانان و داوطلبان برای حفظ محیط زیست استفاده می‌شود.
 
 در پایان داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر انتخاب شد. وی پس از دریافت نشان خود عنوان کرد: با توجه به خدمات شایسته دکتر فرهادی، از طرف جامعه هنری و مدیران جمعیت هلال‌احمر از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم که محمد فرهادی در ریاست جمعیت هلال‌احمر ابقا شود ضمن اینکه این مساله منع قانونی نیز ندارد.

تشکیل پرچم سه رنگ ایران با امضاء تفاهم نامه
رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور در ادامه مراسم تجلیل از اعضا و داوطلبان برتر هلال احمر کشور با بیان اینکه دو رنگ سرخ و سفید هلال احمر و الحاق رنگ سبز محیط زیست با امضای تفاهم نامه، بار دیگر پرچم سه رنگ ایران عزیر را برای ما تداعی کرد، گفت: رنگ های سرخ و سفید و سبز بشریت را به زندگی می خوانند.

معصومه ابتکار در ادامه افزود: تمامی مردم جهان از مشترکاتی برخوردارند که خشونت های موجود در جهان نباید قادر باشد آنها را براحتی خاموش کند و در این راستا حفظ ارزش ها لازم وضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه اقدام بشردوستانه فعالان داوطلب در حفظ محیط زیست و جمعیت هلال احمر از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است، تصریح کرد: اینگونه اقدامات محدود به مرزهای جغرافیایی و ملیت و مذهب نیست و با خاموش شدن چنین فعالیت هایی قطعا کره خاکی دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیر خواهد شد.

ابتکار برگزاری این مراسم را در روز جهانی جهان عاری از خشونت، کاری بسیار پسندیده خواند و گفت: یک از مسائل مشترک میان هلال احمر و محیط زیست آسیب های ناشی از درگیری ها در  سطح دنیاست که با امضای این تفاهم نامه و ایجاد هم افزایی هر چه بیشتر در این ارتباط قطعا زیان کمتری متوجه محیط زیست و مردم خواهد شد.

فدراسیون مترصد بهره گیری ار تجربیات هلال احمر ایران است
دبیر کل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر جهان نیز در ادامه این مراسم تاکید کرد: این فدراسیون مترصد بهره گیری از تجربیات جمعیت هلال احمر ایران است. 

الحاج آمادو گوئيه سی با اشاره به اينکه بهره گيری از نيروهای آماتور و غيرحرفه ای در حوادث و بلايا مشکلات ثانويه به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: خوشبختانه هلال احمر ايران دارای مؤسسه آموزش عالی و از همه مهم تر برنامه آموزشی جامع است، لذا در حوزه تربيت نيروهای حرفه ای و ماهر برای بلايا، منسجم تر وارد عمل شده است.

وی افزود: بهره گيری از دانش در حوزه هلال احمر و استفاده از آن در پيشبرد اهداف جمعيت های ملی بسيار مؤثر است اما در کنار آموزش و دانش بايد به بهره گيری از تکنولوژی های جديد و به روز نيز توجه کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.