| کد خبر: 34533 |

ایران خودرو و هفته حمل‌ونقل

◄ ایجاد اتاق فکر حمل و نقل؛ راهکار برون رفت از چالش‌های فعلی

تین نیوز| مدیر اجرای استاندارد گروه خودرو سازی ایران خودرو در ارتباط با نقش این شرکت در مناسب سازی حمل و نقل، بویژه حمل و نقل شهری، گفت: امروزه در بخش حمل و نقل عمومی کشور با دو گرایش اقبال از حمل و نقل عمومی و عدم وجود سیستم حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، لذا ایران خودرو تنها سهم کوچکی در این حوزه می تواند داشته باشد.

کیوان وزیری در گفتگو با تین نیوز با اشاره به وجود 4 مکانیزم حمل ونقل عمومی در کشورهای پیشرفته دنیا، اظهار داشت: مترو، اتوبوس، منوریل و تاکسی از جمله مصادیق وسایل نقلیه عمومی در یک کشور هستند که در صورت عدم وجود امکانات مناسب در استفاده عمومی از آنها قطعا نوعی تنش در میان مردم ایجاد خواهد کرد.

وی از لزوم پرداختن به بستر سازی فرهنگی در استفاده و ایجاد زیر ساخت مناسب در ناوگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: اکثر کارشناسان این بخش بر این اعتقاد هستند که نبود یک استراتژی قوی حمل و نقل عمومی، کشور را با چالش مواجه کرده است.

کارشناس صنعت حمل و نقل خاطر نشان ساخت: چنانچه مسئولان خواهان تغییر در وضعیت کنونی حمل و نقل عمومی کشور باشند باید با بکار گیری کارشناسان حرفه ای و ایجاد اتاق فکر و تهیه گزارش محیطی نقاط قوت وضعف در این بخش از یکدیگر تفکیک شده و به طور جداگانه به ان پرداخته شود.

وزیری ایجاد سیستم خاص صنعت حمل ونقل را راهکار دیگر حل مسائل موجود در سیستم حمل و نقل فعلی دانست و تاکید کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت کشور و ناگزیری در استفاده از خودرو، عدم توان سرویس دهی معابر شهری در 8 کلانشهر کشور با سیستم کنونی، قطعا چالش های عدیده ای را برای کشور و حمل نقل عمومی مردم به همراه خواهد داشت.

مدیر اجرایی استانداردهای شرکت ایران خودرو در ادامه افزود: نظام حمل نقل عمومی نیازمند زیر ساخت های بسیار محکم است؛ نه زودگذر و موقت، لذا افزایش تعداد وسیله نقلیه در صورت نبود معابر مناسب رافع مشکلات نخواهد بود.

وزیری سهم ایران خودرو با توجه به  شرایط  کنونی حمل نقل عمومی را  شاید تنها اهدای تعداد محدودی اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی دانست و گفت: تولید اتوبوس و تاکسی با در اختیار گذاری با یارانه متعادل و تعویض کاتالیست در همراهی با شهرداری به منظور کاهش سطح الاینده ها در هوای کلانشهر ها از جمله دیگر اقداماتی است که این شرکت می تواند به انجام برساند.

وی در پایان با بیان اینکه ایران خودرو تنها می تواند سهم کوچکی در ایجاد تغییرات در حمل و نقل عمومی داشته باشد، خاطر نشان کرد: تعمیر و سرویس دهی و خدمات پس از فروش گسترده نیز اندک کمکی است که از سوی ایران خودرو می تواند در اختیار مناسب سازی حمل و نقل شهری کشور قرار گیرد.   

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.