| کد خبر: 34515 |

هزینه تمام شده هر مسافر اتوبوس شهری در مشهد ۷۵۰ تومان است

تین نیوز | مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: میانگین تمام شده هر مسافر اتوبوس شهری در مشهد حدود 750 تومان است که در حال حاضر از شهروندان 250 تومان دریافت می‌شود.
 
هادی عطارزاده طوسی در ارتباط با هزینه تمام شده هر یک از مسافران اتوبوسرانی مشهد اظهار داشت: بهای تمام شده برای بخش خصوصی حدود 500 تومان است چون در بخش سازمانی هزینه‌های زیرساختی همچون پایانه‌ها، توقفگاه‌ها و ایستگاه‌ها را اتوبوسرانی مشهد پرداخت می‌کند.
 
وی افزود: در بخش سازمانی اتوبوسرانی بیش از 2 هزار و 500 نفر  مشغول خدمات‌دهی هستند و این موارد سبب می‌شود هزینه‌ها بیش از 2 برابر بخش خصوصی است.
 
عطارزاده طوسی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده هر مسافر در بخش سازمانی نزدیک به یک‌هزار تومان است که مردم تنها 250 تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان داشت: به طور میانگین بهای تمام شده برای جابه‌جایی هر مسافر برای بخش خصوصی و سازمان اتوبوسرانی حدود 750 تومان است که با توجه به پرداخت مردم رقم بسیار بالایی است.
 
عطارزاده طوسی عنوان داشت: متاسفانه کمک‌های دولتی در این ارتباط بسیار ناچیز است و عملا پاسخگوی هزینه‌های ما نیست و شهرداری مجبور به پرداخت این هزینه‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال توسعه ناوگان اتوبوسرانی مشهد باشیم قطعا این رقم‌ها نمی‌تواند به ما کمکی کند و اگر دولت به ما کمک نکند توان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را نداریم و در صورت نوسازی نکردن ناوگان در چند سال آینده با مشکلات فراوانی در شهر مشهد روبه‌رو می‌شویم و کیفیت خدمات نیز به شده کاهش می‌یابد و بسیاری از اتوبوس‌ها به دلیل فرسودگی از ناوگان ما خارج و این امر سبب ایجاد مشکلات فراوانی در سرویس‌دهی به شهروندان می‌شود.
 
عطارزاده اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه سهم ناوگان اتوبوسرانی در سفر درون شهری حدود 40 درصد، قطارشهری 10 درصد و تاکسی 25 درصد پیش‌بینی شده و متاسفانه قطارشهری و اتوبوسرانی به این رقم نرسیده و این موضوع نیازمند توسعه ناوگان و شبکه اتوبوسرانی با منابع مالی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.