| کد خبر: 3054 |

جهت حضور در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول:

وزیر اقتصاد به آمریکا سفر کرد

تین نیوز | علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در راس یک هیات بلند پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر کرد.
به گزارش تین نیوز از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی(World Bank Group) همه ساله در دو نوبت و با حضور وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می شود.
دستور جلسه این اجلاس موضوعاتی از قبیل: متنوع سازی اقتصادی در اقتصادهای مبتنی بر منابع طبیعی ، یارانه ،تامین مسکن برای اقشار کم در آمد ،حمایت از عضویت کشورمان در نهادهای بین المللی توسعه ای ، حضور در اجلاس معاونین گروه 24،ارایه گزارش کمک فنی "ایمنی حمل و نقل جاده ای" می باشد .
اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه سال یک بار یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می شود.
اجلاس بهاره روزهای 9 تا 12 آوریل 2014 ( برابر با 20 تا 23 فروردین1393) برگزار می شود.
از مهمترین نشست های این اجلاس میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) است.
به گزارش خبرنگار ما در این اجلاس بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از بانک مرکزی وزیر اقتصاد را همراهی می نمایند.
حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا ملاقات هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف در راستای افزایش ارتباط و همکاری های بانکی و اقتصادی فیمابین صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.