| کد خبر: 29647 |

محققان ایرانی رادار تقرب ساختند / ارائه تصویر جامعی از ترافیک هوایی

تین نیوز | محققان ایرانی موفق به ساخت "رادار تقرب" شدند که این محصول تصویر جامعی از ترافیک هوایی اطراف را نشان می دهد.

ایرج ابراهیمی مجری این طرح گفت: شرکت دانش بنیان ما برای رفع نیازهای کشور به ساخت شبیه سازهای آموزشی و محصولات کاربردی در صنعت هوا و فضا نیز می پردازد.
 
وی با اشاره به اینکه 27 آبان ماه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی، هوانوردی ایران در کیش برگزار می شود، اذعان داشت: رادرا تقرب در نمایشگاه امسال رونمایی می شود که این محصول برای راهنمایی هواپیماها به هنگام نزدیک شدن به محدوده تحت کنترل برج فرودگاه ساخته شده است.
 
وی اظهار داشت: رادار تقرب ایرانی، اطلاعات رادارهای اولیه و ثانویه را باهم ادغام کرده و تصویر جامعی از ترافیک هوایی اطراف را به اطلاع متخصص کنترل ترافیک هوایی قرار می دهد.
 
ابراهیمی اذعان داشت: یکی از ویژگی های این سیستم این است که می تواند بطور اتوماتیک محل های آینده هواپیماها را محاسبه کرده و درصورتیکه دو هواپیما در مسیر برخورد باشند به متخصص کنترل اعلام کند تا او نیز خلبانان را آگاه و به مسیرهای بهتر هدایت کند.
 
وی درباره دیگر ویژگی های رادار تقرب گفت: این سیستم که با دانش بومی متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده، قابلیت دریافت اطلاعات از انواع رادارهای موجود در ایران را دارد و از سیستمهای موجود بصورت بهینه استفاده می کند.
 
ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که با معرفی این دستاورد به مسئولین شاهد نصب و بهره برداری از این سیستم در حداقل 5 نقطه کشور باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    مردم عام نمیفهمن، ما که هوایی هستیم میدونیم که برنامه flight radar رو روشن میکنن به اسم طراحی میدن، نمایشگاه سال قبل یه انتن با یه کامپیوتر گذاشته بودن دوستان اقای[…] و به همه مسیولین میکفتن ما طراحی کردیم، پول بدین تا ارتقا بدیم، واقعا که…!

  • سازنده 0 0

    چرا این افشاگری را شطرنجی نکردید اینها کلی از امکانات Flight radar۲۴ برای نمایش توانمندی داخلی بهره می گیرند جالب اینجا است که برخی از مسئولین بازدید کننده هم مبهوت این طراحی بومی!!! قرار می گیرند جالب تر اینکه معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها هم که هر روز مثل کنتور شمار آمار پرواز های عبوری را اعلام می کند اگر با Expand کردن صفحه نمایش این سایت ترافیک روی همین کشور های حاشیه خلیج فارس را ببیند احتمالا مصاحبه دیگر نمی کند خلاصه همه چیز را لو دادید ها ها لا باید بروند دنبال سایت Tracon و یا Rapcon که نشان دهند صفحه مانیتور رادار تقرب ساخته اند

  • ابراهیمی 0 0

    سلام در نمایشگاه کیش در چند غرفه در رده های مختلف و با اهداف متفاوت نمایشگرهای رادار و برج و غیره به نمایش گذاشته شده بودند. ولی این خبر تین نیوز مربوط به سامانه خودکار رادار تقرب است که توسط تیمی از متخصصان ایرانی طراحی و پیاده سازی شده است. و پروازهایی که این سیستم نشان میدادند پروازهای واقعی بودند که در چهار ماه پیش از پوشش راداری ایران عبور کرده بودند و فایل آن موجود است میتوانید چک کنید. ضمنا هر کس کمی نرم افزار بداند میتواند فرق بین برنامه های اجرایی آماده را با نرم افزار های به زبان سی و تحت لینوکس و به روش های بلادرنگ نوشته شده را تشخیص میدهد. در غرفه B۶ مربوط به شرکت ما چکیده ای از دفترچه طراحی این رادار در ۵۵ صفحه در کنار سیستم قرار داشت که بازدیدکنندگان حرفه ای معمولا آلگوریتم ها و ویژگی ها و روش های استخراج داده های راداری با فرمتهای استریکس و ایرکت را ملاحظه میکردند. به احتمال قوی نظرات منفی مربوط به این خبر و این سیستم نیست و به نظر میرسد مربوط به برنامه های دمو و غیر واقعی است که در جایی دیگر به آنها نشان داده اند. نکته دیگر اینکه آقایی که تحت عنوان سازنده نظر داده اند چرا به معاون عملیات هوانوردی ایراد گرفته است، افزایش پروازهای عبوری و افزایش مسیرهای جدید هوایی مربوط به اخیر است و سیستم اتوماسیون یکی از کارهایی که انجام میدهد در کنار کارههای دیگر امار پروازها را بصورت بهنگام دنبال کرده و صورت حساب هر ایرلاین را به روز میکند و سیستم میتواند در هر لحظه آمار پروازهای عبوری را در اختیار قراردهد. حالا هم که یک مسئولی پیدا شده که اطلاع رسانی میکند شما ایراد میگیرید.