| کد خبر: 29644 |

پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی دریایی باید افزایش یابد

تین نیوز | رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: متاسفانه تعداد دانشجویانی که در رشته های مهندسی دریا پذیرفته می شوند، غیرمنطقی است.
محمدسعید سیف در خصوص وضعیت فارغ التحصیلان در حوزه  صنایع دریایی گفت:در حال حاضر شرکت های کشتیرانی کشور نیاز گسترده ای به دریانورد دارند و تا 10 سال آینده به حدود پنج هزار نیروی جدید نیاز  داریم.
 
وی با بیان اینکه مسلماً در این راستا تعداد زیادی دانشجوی دریانوردی باید پذیرش شود، عنوان کرد: وزارت علوم و شرکت های کشتیرانی در این خصوص در حال مذاکره هستند تا دانشجویانی را در حوزه های صنایع دریایی پذیرش کنیم.
 
سیف اذعان داشت: ستادتوسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی ، آمادگی دارد در جهت بهبود شرایط آموزش و یا مسائل فنی مرتبط  همکاریهایی داشته باشد تا در آینده نیروهای متخصص در این زمینه داشته باشیم.
 
رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت:دانشجویان حتماً باید در دانشگاه های بزرگ و اصلی کشور در بخش مهندسی دریا، این رشته را ایجاد کنند و از همان ابتدا دانشجویان را با مسائل استراتژیک و جایگاه مهم دریایی کشور آشنا کنند.
 
وی افزود: متأسفانه در حال حاضر تعداد محدودی از دانشجویان در سال برای رشته های مهندسی دریا پذیرش می شوند که اصلاً منطقی و کافی نیست.
 
وی با بیان اینکه در مورد ضرورت آموزش دانشجویان دریانوردی مذاکرات مفصلی بین دانشگاه ها، وزارت علوم و شرکت های کشتیرانی در حال انجام است افزود: امیدواریم سریعتر یک راه حل مشخص تدوین شود.
 
وی اذعان داشت:در مورد توسعه رشته های مرتبط با طراحی و ساخت کشتی ها و سازه های دریایی، هنوز کار جدی صورت نگرفته است.
 
سیف تاکیدداشت: البته گسترش رشته در حیطه صنایع دریایی، بدون تنظیم یک برنامه کلان نیز چندان منطقی نیست و بهتر است با توجه به برنامه های توسعه صنایع دریایی کشور، آموزش ها نیز گسترش یابند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.