| کد خبر: 2941 |

برخلاف سال های گذشته

نرخ بلیت اتوبوس‌های برون شهری بعد از نوروز، کاهش نیافت

تین نیوز |  نرخ بلیت اتوبو‌س‌های برون‌شهری که برای سفرهای نوروزی هر سال 20 درصد افزایش می‌یافت و پس از پایان تعطیلات به نرخ قبل بازمی‌گشت امسال پس از پایان تعطیلات به قیمت قبلی خود برنگشت و همان افزایش 20 درصدی به عنوان نرخ جدید جابجایی این بخش از حمل و نقل در طول سال لحاظ می‌شود.
 
یک مقام مسئول اظهار کرد: امسال افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های جاده‌ای که برای ایام نوروز اعمال شده بود به حالت قبل بازنمی‌گردد و این میزان افزایش اعمال شده ادامه می‌یابد.
 
به گفته وی 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس که غالبا از نوع VIP و ویژه بودند، 46 هزار دستگاه مینی‌بوس و 40 هزار دستگاه سواری کرایه مسافران نوروزی را جابجا کردند.
 
همچنین احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح جابجایی مسافران نوروزی از 25 اسفند پارسال تا 15 فروردین امسال ادامه داشت، گفت: طرح ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی شامل تمهیدات لازم در جهت سرویس‌دهی مناسب و مطلوب به مسافران از سوی سازمان راهداری تهیه و جهت اجرا به کلیه ادارات حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور ابلاغ شده بود.
 
وی با بیان اینکه حمل و نقل از ارکان اصلی تجارت است، تصریح کرد: با وجودی که اهمیت حمل و نقل در اقتصاد کشور برای همه پذیرفته شده است آنچه توقع دست‌اندرکاران و فعالان این مجموعه بود فراهم نشد که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این شرایط فراهم و در سال جاری به آن توجه شود.
 
عامری تاکید کرد: در حال حاضر هیچ امکاناتی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و تسهیلات مناسبی در اختیار دارندگان این ناوگان قرار نمی‌گیرد که امیدواریم در سال جدید برنامه‌هایی در این زمینه ارائه شود و بحث نوسازی ناوگان یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و تسهیلات لازم برای آن ارائه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.