| کد خبر: 2621 |

در روز طبیعت صورت می‌گیرد؛

سرویس دهی ۳۸۰دستگاه اتوبوس به مناطق ییلاقی خراسان رضوی

تین نیوز | سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در راستای افزایش رفاه شهروندان در روز طبیعت 380 دستگاه اتوبوس علاوه بر اتوبوس‌های ناوگان، به ارائه سرویس ویژه به مناطق ییلاقی خواهند پرداخت.
به گزارش تین نیوز از سازمان اتوبوسرانی مشهد، عطار زاده با اشاره به حجم بالای ترافیک و تردد شهروندان مناطق ییلاقی شهر در روزچهارشنبه 13 فروردین افزود: حضور گسترده مردم در مناطق ییلاقی به ویژه در وکیل‏‎آباد، کوهستان پارک، طرقبه، عنبران، گلستان، شاندیز و بازگشت همزمان مسافران در پایان روز باعث ایجاد ترافیک در مسیر خواهد شد. به همین دلیل سرویس‌دهی ویژه‌ای برای روز طبیعت با تمام توان ناوگان یعنی با 2000 دستگاه اتوبوس انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: خطوط منتهی به مناطق تفرجگاهی و ییلاقی علاوه بر اتوبوس‌های ثابت با اعزام 380 دستگاه اتوبوس کمکی از سایر خطوط، تقویت می‌شوند که در این راستا و با هماهنگی با راهنمایی و رانندگی و پلیس راه مشهد ايستگاه هاي وكيل آباد و حومه و خطوط طرقبه با تعداد 90دستگاه اتوبوس به شهروندان ارائه سرویس خواهد کرد.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: مقرر شد 35 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به شاندیز در خیابان الغدیر شاندیز و 35 دستگاه اتوبوس نرسیده به جاغرق برای ارائه سرویس به شهروندان علاوه بر اتوبوس‌های موجود مستقر شود.
عطارزاده افزود: همچنین مقرر شد اتوبوس‌های موجود در پایانه وکیل‌آباد از ساعت 15به بعد فقط از یک مسیر به سمت میدان شهدا سرویس‌دهی داشته باشند و یک خط موقت از میدان شریعتی به پایانه غدیر به صورت میان دور فعالیت کنند.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه گفت: خطوط 12 و 1/12 از ابتداي صبح به تعداد 20 دستگاه تقويت می‌شود و از زمان محدوديت ترافيكي خط 1/12 تا انتهای فارغ‌التحصیلان سرویس دهی و اتوبوس‌های خط 12 در مسیر وکیل‌آباد به شهدا فعالیت می‌نمایند.
وی به تقویت خط 11 اشاره کرد و گفت: خط 11 نيز در روز سيزدهم فروردین با 20 دستگاه فعاليت نموده و بعد از ساعت 14 كه مسير از غرب به شرق يك‌طرفه مي‌شود در مسير ميدان شهدا ادغام خواهد شد.
عطارزاده با اشاره به یکطرفه شدن بولوار وکیل آباد اظهار داشت: از ساعت 16 به بعد خطوط 99 و 13 تنها تا میدان نمایشگاه سرویس دهی خواهند نمود و وارد بولوار وکیل آباد نخواهند شد.
وی ادامه داد: خطوط 90 و 91و 94.1 نیز با تعداد 50 دستگاه از ابتدای وقت فعالیت خواهند کرد و به دلیل یک‌طرفه شدن بولوار وکیل‌آباد از ساعت 14 به بعد از ابتدای بولوار شهید برونسی به سمت میدان فلسطین سرویس‌دهی خواهند کرد.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: خطوط 14، 1/15، 1/16، 18، 1/94، 97، 1/98 با توجه به یک طرفه شدن بلوار وکیل آباد از ساعت 16 از بلوار امامت، چهارراه آزادشهر، بلوار معلم، تقاطع سیدرضی و معلم به سمت انتهای خطوط سرویس‌دهی خواهند نمود.
وی به مراجعات زیاد مردم به اباصلت، بهشت رضا(ع)، خواجه مراد، سیدی "کوه‌های خلج" هفت‌حوض، ده‎غیبی و پارک ملت اشاره کرد و گفت: تعداد 100 دستگاه اتوبوس برای این اماکن در نظر گرفته شده است علاوه براین به منظور سرويس‌دهي مناسب به پارك كوهسنگي تعداد 40 دستگاه اتوبوس فوق العاده علاوه بر اتوبوس‌هاي خط 86 به خطوط فوق اضافه می‌شود. همچنین با توجه به مراجعات زياد زائران و مجاوران به سمت ميامي، با اختصاص 130 دستگاه اتوبوس فوق العاده علاوه بر اتوبوس‌هاي خطوط ياد شده برنامه‌ريزي لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته عطارزاده با توجه به مراجعات شهروندان و زائران به نقاط دیدنی و تفرجگاه‌های آرامگاه فردوسی 20 دستگاه اتوبوس فوق العاده به این محور ارائه سرویس می کنند.
وی افزود: خط 202 از صبح با 20 دستگاه فعالیت نموده و بعدازظهربا 20 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده تقویت خواهدشد.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد به آماده باش اتوبوس‌های امداد در این روز اشاره کرد و گفت: 11دستگاه اتوبوس امداد در مسیرهای ميدان شهدا، كوهستان پارك، دوراهي وكيل ‏‎آباد، بلوار زعفرانيه، آرامگاه فردوسی، بهشت رضا، ميامي و قازقان، پايانه انقلاب، جاده سيمان، كوهسنگي، پايانه فردوسي، ميدان نمايشگاه آماده خدمت هستند همچنین يك‌دستگاه امداد موتورسيكلت نیز در پايانه وكيل آباد و يك دستگاه موتورسيكلت ديگر نيز در كوهسنگي مستقر خواهند شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.