| کد خبر: 21968 |

مدارک شناسایی در آتش سوخت / سختگیری‌ مسئولان در چنین شرایطی زیبنده نیست

تین نیوز | با گذشت 36 روز از حادثه تلخ و وحشتناک سقوط هواپیمای مسافربری تهران _طبس شرکت هواپیمایی سپاهان، نجات‌یافتگان حادثه همچنان به دنبال هویت سوخته شده خود هستند.
 
یکی از نجات‌یافتگان حادثه تلخ سقوط هواپیمای آنتونوف 140 اظهار داشت: با گذشت بیش از یک ماه از این حادثه، هنوز موفق به اثبات هویت سوخته شده خود نشده‌ایم.
 
امیر مزرعتی که به همراه خانواده خود و برادرش مسافران این پرواز بودند، تصریح کرد: از گروه پنج نفره ما در این هواپیما متأسفانه دو نفر که برادرم و همسرش بودند، جان باختند و سه نفر دیگر این گروه هنوز موفق به دریافت شناسنامه و کارت ملی نشده‌اند.
 
وی در ادامه با تقدیر از همراهی مردم کاشان و آران و بیدگل، از برخورد و کم‌لطفی برخی مسئولان و قانون‌های دست و پاگیر موجود گلایه کرد.
 
این هنرمند کاشانی با اشاره به مراجعه به اداره ثبت و احوال کاشان گفت: زمانی که برای دریافت شناسنامه مراجعه کردم، خواهان ارائه معرفی‌نامه و تأییدیه مراجع ذی صلاح تهران شدند که با پیگیری موفق به جلب نظر دادستانی تهران و ارسال نمابری برای تأیید هویتم شدم که مورد قبول دوستان اداره ثبت و احوال قرار نگرفت و تماس‌های فرمانداری کاشان گره‌گشای کارمان نشد.
 
به گفته وی شاید قوانین سخت و پیچیده موجود به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده و جعل اسناد باشد، ولی زمانی که چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد و تمامی مسئولان شهر از این موضوع مطلع هستند، سختگیری‌ها این چنین زیبنده به نظر نمی‌رسد.
 
خاطرنشان کرد: به غیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اعضای هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران و خبرنگاران کاشان، عدم حضور مسئولان این شهرستان در مدت زمان بستری شدن ما در بیمارستان تهران و آخرین روزهای حیات برادرم و همسرش هنوز بر دلمان سنگینی می‌کند و بی‌هویتی این روزهای من و همسرم، به همراه تنها یادگار مصطفی مزرعتی و مرحومه زهره شکاری فعالیت‌های اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار داده است.
 
به گفته وی علاوه بر تمامی تجهیزات تصویربرداری که برای تهیه مستند سرای ماندگار به همراه خود برده بودیم، تمامی مدارک شناسایی و اسناد اداری نیز در این سفر به دلیل آتش گرفتن هواپیما دچار حریق شد و ما را دچار بی‌هویتی کرد.
 
امیر مزرعتی به همراه همسرش شهربانو شوکت‌نیا، مصطفی مزرعتی و همسرش زهره شکاری و فرزند خردسالشان محمد پارسا برای تهیه مستند دیار ماندگار عازم شهر طبس بودند که در اثر نقص فنی هواپیما دچار سانحه می‌شوند و مصطفی مزرعتی بعد از تحمل یک هفته درد و رنج ناشی از سوختگی و همسرش زهره شکاری بعد از 23 روز به خیل جان‌باختگان حادثه پیوستند.
 
در سانحه هوایی طبس از 48 سرنشین هواپیما 41 نفر به دیار حق شتافتند و تنها هفت نفر نجات یافتند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.