| کد خبر: 21936 |

اجرای آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی قزوین با قیر یارانه‌ای

تین نیوز | مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: 400 کیلومتر از راه‌های روستایی قزوین با قیر یارانه‌ای آسفالت می‌شوند.
 
کریم حبیبی‌انبوهی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش دشتابی که در محل بخشداری دشتابی برگزار شد اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای همه درخواست‌های روستایی درخصوص لوله‌گذاری، انتقال آب کشاورزی و کانال‌کشی اعلام آمادگی کرده است که در صورت حمایت 70 درصدی دولتی از این طرح، عملیاتی خواهد شد.
 
وی افزود: طرح انتقال آب قدیم‌آباد با هدف تأمین آب کشاورزی هزار هکتار از اراضی پایین دست به ویژه اراضی بخش دشتابی به 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال 20 میلیارد ریال آن توسط آب منطقه‌ای تأمین می‌شود.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به اینکه منبع و مخزن آب شرب غالب روستاهای بخش دشتابی سابقه‌ای بیش از 40 سال دارد ادامه داد: منابع و مخازن آب شرب 15 روستای بخش دشتابی مستهلک و فرسوده شده است که تعمیر و بازسازی این مخازن به 22 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
وی با اشاره به طرح آسفالت راه‌های روستایی استان قزوین افزود: در سال جاری 20 هزار تن قیر یارانه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور آسفالت 400 کیلومتر از راه‌های روستایی استان اختصاص یافته است که سهم شهرستان بویین زهرا از آن آسفالت 90 کیلومتر می‌باشد که تاکنون 45 کیلومتر آن آسفالت شده است.
 
این مسئول اظهار کرد: تعداد مدارس تخریبی در بخش دشتابی بالا است که بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس باید توسط مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گیرد.
 
حبیبی افزود: پسماند روستایی از جمله مشکلات زیست‌محیطی است که در تمامی بخش‌های استان  وجود دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
 
وی عنوان کرد: 9 روستای بخش دشتابی با معضل اوقافی بودن مواجه هستند که با تنظیم و ارائه سند این مشکل مرتفع خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در پایان از تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمران روستایی در بخش دشتابی خبر داد خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمران روستایی باید توسط شرکت تعاونی دهیاری‌ها انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.