| کد خبر: 12055 |

اتوبوس‌های انبوه‌بر یکی از ویژگی‌های خطوط BRT است

تین نیوز | مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: اتوبوس‌های انبوه‌بر یکی از ویژگی‌های خطوط BRT است و درصدد هستیم که برای خطوط دیگر BRT در اصفهان نسبت به خریداری اتوبوس‌های 18 متری اقدام کنیم.
 
سیدعباس روحانی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای راه‌اندازی خطوط دیگر BRT در دستور کار خود دارید، اظهار کرد: در سال گذشته راه‌اندازی خط دوم BRT در اصفهان مصوب شده و مقرر شده این خط در خیابان جی راه‌اندازی شود.
 
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورت می‌گیرد، اضافه کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز صرفا بهره‌بردار خطوط BRT است.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه در حال حاضر خط یک BRT اصفهان طی دو فاز سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در این خط 60 دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند و سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه 44 دستگاه از اتوبوس‌های فعال در این خط از اتوبوس‌های 18 متری و 56 دستگاه دیگر نیز از اتوبوس‌های 12 متری هستند، ادامه داد: در زمان راه‌اندازی فاز دوم خط یک BRT اصفهان با مباحث و مشکلاتی همچون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت دلار و تحریم‌ها مواجه شدیم و به دلیل وجود این مشکلات نتوانستیم اتوبوس‌های 18 متری را برای این فاز خریداری کنیم.
 
روحانی با بیان اینکه به دنبال این موضوع نسبت به خرید اتوبوس‌های 12 متری با دو درب برای فاز دوم خط یک BRT اصفهان اقدام کردیم، تاکید کرد: اتوبوس‌های انبوه‌بر یکی از ویژگی‌های خطوط BRT است و درصدد هستیم که برای خطوط دیگر BRT در اصفهان نسبت به خریداری اتوبوس‌های 18 متری اقدام کنیم.
 
وی به بالا بودن قیمت اتوبوس‌های 18 متری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هر دستگاه اتوبوس 18 متری 900 میلیون تومان تخمین زده شده است.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه در ابتدای راه‌اندازی فاز نخست خط یک BRT اصفهان اتوبوس‌های 18 متری را با مبلغ 320 میلیون تومان برای هر دستگاه خریداری کردیم، گفت: تعدادی از کارخانه‌های تولیدی داخل نیز برای ساخت این اتوبوس‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، اما خط تولید این اتوبوس‌ها باید وارد کشور شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.