| کد خبر: 1149 |

چه کسی می‌گفت بنزین پتروشیمی آلوده نیست؟

تین نیوز | سخن فقط اثبات حقانیت کسانی که در چند سال اخیر مظلومانه فریاد می زدند که این بنزین ها سرطان زا هستند ، نیست ؛ بلکه در این نوشتار می خواهیم به مسوولانی بپردازیم که در همان زمان ، به جای پذیرش واقعیت و اصلاح وضعیت ، سال ها چشم در چشم مردم دوختند و گفتند که این بنزین ها ، استاندارد هستند و مشکلی برای مردم ایجاد نمی کنند.
 
عصر ایران در ادامه نوشت:‌ ابتدا این دو خبر را بخوانید که مربوط به یک ماه اخیر هستند:
 
بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، بنزین تولید شده در پتروشیمی ها قطعاً آلاینده و خارج از استاندارد است.
 
در دولت نیز توافق شده است در سال ۹۳ هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نداشته باشیم و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر مانند واردات تأمین کنیم.
 
واحد مرکزی خبر - ۶ اسفند ۱۳۹۲
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنزین تولیدی پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته که خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است.
 
تسنیم - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
می گویند آفتاب تا همیشه پشت ابرها باقی نمی ماند. این بار نیز نماند و سرانجام دو عضو کابینه ، علناً و رسماً اعلام کردند که بنزین هایی که در سال های اخیر بر مردم تحمیل شده بود ، آلوده و خطرناک بوده اند.
 
سخن اما فقط اثبات حقانیت کسانی که در چند سال اخیر مظلومانه فریاد می زدند که این بنزین ها سرطان زا هستند ، نیست ؛ بلکه در این نوشتار می خواهیم به مسوولانی بپردازیم که در همان زمان ، به جای پذیرش واقعیت و اصلاح وضعیت ، سال ها چشم در چشم مردم دوختند و گفتند که این بنزین ها ، استاندارد هستند و مشکلی برای مردم ایجاد نمی کنند.
 
برای نمونه تنها به چند مورد از ادعاهای مسوولان وقت درباره پاک و استاندارد بودن همین بنزین های آلوده و مرگبار می پردازیم و از آنان می پرسیم: « الان ما چی بگیم به شما؟! »
 
- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی : بنزین تولید داخل هیچ تفاوتی با بنزین وارداتی گذشته ندارد و از لحاظ کیفیت نیز به سمت استانداردهای روز دنیا در حال حرکت است و ما توانسته‌ایم در کشور بنزین با اکتان 85 درصد به بالا تولید کنیم که تقریبا برابر استانداردهای روز دنیا است.
 
ایسنا - 2 بهمن 91
-رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت :عامل آلودگی هوا تولید و توزیع بنزین تولید داخلی نیست و در حال حاضر هیچ‌گونه بنزین آلوده ای در سطح کشور تولید و توزیع نمی‌شود.
 
مهر - 3 دی 1390
- علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت با رد هرگونه آلودگی بنزین تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی اضافه می کند: هم اکنون به‌طور روزانه و مستمر کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه‌های سوخت مورد پایش و بررسی قرار می گیرد، و نتایج تمامی آزمایش‌های انجام گرفته نشان می دهد که تفاوتی بین استاندارد بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت وجود ندارد.
 
فرارو - 20 دی ۱۳۹۱
میرکاظمی وزیر نفت: کیفیت این بنزین پایین تر از کیفیت بنزین وارداتی نیست و پس از تولید این محصول در مجتمع های پتروشیمی در آزمایشگاه های این شرکت آزمایش و نتیجه گزارش به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اعلام می شود.
 
ایلنا - ۲۶ آبان ۱۳۸۸
- عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت: «با حذف بنزن از چرخه تولید بنزین در برخی مجتمع ها مشکل آلودگی آن هم به سرعت مرتفع شده است».
 
الف - ۶ آذر ۱۳۸۹
- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: مسوولان مربوطه بالا بودن میزان متانول در بنزین را شایعه خوانده‌اند. بحث کیفیت بنزین‌های تولید داخل در هفته گذشته در کمیسیون انرژی مطرح شد که آقای سالاری از شرکت پخش و پالایش و مسوولان سازمان محیط زیست هم در این جلسه حضور داشتند.
 
آنها می‌گفتند بنزین‌های مصرفی از استانداردهای لازم برخوردار است و هیچ‌گونه ایراد و اشکالی ندارد.
 
همشهری آنلاین 8 بهمن 1391
-رییس سازمان استاندارد گفت:بنزین تولیدی در ایران با استانداردها مطابقت دارد. براساس استاندارد هایی که در کشور وجود داشته اکتان بنزین در کشور طی سالهای گذشته تغییری نکرده و بنزین مصرفی در آلودگی هوا بی تاثیر بوده است .
 
واحد مرکزی خبر - 27 آذر 1389

- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی تحلیل‌های غیرواقعی مبنی بر اینکه بنزین تولید شده در داخل غیر استاندارد است، تاکید کرد: کیفیت بنزین تولید شده در داخل کشور استاندارد است و گزارشی مبنی بر عرضه بنزین با کیفیت نامناسب وجود ندارد.
 
شانا - 5 شهریور 1389
- جلیل سالاری، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: بنزینی که با پایه متانول تولید شده ، مورد آزمایش قرار گرفته است و هیچ‌گونه مشکلی برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.