| کد خبر: 10911 |

۴۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور در دست اجرا است

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در خرم‌آباد گفت: اکنون در سطح کشور بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آهن در دست اجرا است که تا پایان سال کیلومترهای زیادی از آن به بهره برداری می رسد.
 عباس آخوندی در مراسم افتتاحیه قطعه 1، 2 و 3 جاده خرم‌آباد –کوهدشت اظهار کرد: اکنون در سطح کشور بیش از 3 هزار کیلومتر راه اصلی در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال 93  به بهره برداری برسند و سبب توسعه راهای کشور شود.
 
وی افزود: علاوه بر راه اصلی، خط ریلی هم در توسعه کشور نقش بسزایی دارد و ما در د ولت تدبیر برنامه ریزی ویژه ای برای خطوط ارتباطی  انجام داده ایم.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اکنون در سطح کشور بیش از 4 هزار و 700 کیلومتر راه آهن در دست اجرا است که تا پایان سال کیلومترهای زیادی از آن به بهره برداری می رسد.
 
وی با اشاره به آزادراه‌هایی که در سطح کشور در دست اجرا است تصریح کرد: اکنون  700 کیلومتر آزادراه در سطح کشور در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال 93، 134 کیلومتر آن به بهره برداری رسید.
 
آخوندی عنوان کرد: در سال 93، 5 هزار و 100 کیلومتر بزرگراه در سطح کشور در دست اقدام است  که امسال یک‌هزار و 200 کیلومتر از آن به بهره‌برداری می رسد.
 
 وی اظهار کرد: استان لرستان به ذلیل جایگاه و موقعیت مناسبی که دارد می تواند نقش موثری در خطوط ارتباطی کشور داشته باشد.
 
وزیر راه وشهرسازی افرود: استان لرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران - جنوب و شرق به غرب و نزدیکی آن به استان‌های مرزی بسیار با اهمیت است و می‌تواند ما را در رسیدن به مرزهای غربی یاری دهد.
 
در این مراسم قطعه یک، دو و سه محور خرم‌آباد – کوهدشت به طول 35 کیلومتر با اعتباری بیش از 450 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.