| کد خبر: 10894 |

رأی قاطع شورای عالی ترافیک بر زیرزمینی شدن متروی ورامین

تین نیوز | شورای عالی ترافیک استان تهران با اکثریت قاطع آرا، رأی به زیرزمینی شدن متروی ورامین-تهران داد.
 
متروی ورامین - تهران یکی از پروژه های مهم و چالشی استان تهران محسوب می شود و اظهار نظرهای متفاوت و بعضا مخالف یکدیگر، سرنوشت این پروژه ملی را مبهم و پیچیده کرده بود، این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم منطقه بوده که طی دهه گذشته از سوی مسئولان ارشد کشور مورد پیگیری قرار گرفت اما به دلایل مختلف نظیر کمبود بودجه و برخی مسائل حاشیه ای هنوز این پروژه به نتیجه مطلوب خود نرسیده است.
 
احداث مترو بر روی زمین مخالف طرح جامع شهری است
 از چند ماه گذشته اختلاف نسبتا شدیدی بین مسئولان شهری شهرستان ورامین و مدیران شرکت مترو بوجود آمد به طوری که هیچ یک از دو طرف از نظر خود کوتاه نیامده و در نهایت استانداری تهران برای حل معضل وارد قضیه شد.
 
مسئولان شهرداری ورامین معتقدند که بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع شهری باید متروی ورامین در داخل شهر از زیر زمین عبور کند اما مسئولان مترو اعلام کردند که به دلیل کمبود بودجه این کار شدنی نیست و موجب تأخیر در اجرای پروژه می شود.
 
نظر استانداری تهران با مسئولان شهری ورامین همسو است
 ماه گذشته بود که استانداری تهران با تشکیل جلسه ای به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران با دعوت از مسئولان شهری ورامین و مترو مسأله را مورد بررسی قرار داد، پس از پایان آن جلسه بود که معاون عمرانی استانداری تهران با تأیید نظرات مسئولان شهری ورامین، اعلام کرد که بر اساس استانداردها و ضوابط ایمنی باید مترو از زیرزمین عبور کند اما در نهایت مقرر شد تا شورای عالی ترافیک استان تهران در این زمینه نظر نهایی را صادر کند.
 
در این راستا سید رضا طباطبایی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح اختلافات میان شهرداری ورامین و مترو پرداخت و درباره آخرین وضعیت متروی ورامین اظهار داشت: پروژه متروی ورامین دارای سه مسأله و مشکل است که در این سه موضوع اختلاف نظرهای بین شرکت مترو و مسئولان شهری ورامین وجود دارد.
 
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ورامین افزود: پل بلوار امام رضا(ع)، تعداد ایستگاه های متروی ورامین و زیر زمین یا روی زمین بودن پروژه مترو ورامین از مهمترین موضوعات اختلافی بین شرکت مترو و شهرداری است که در این زمینه جلسه ای در محل فرمانداری ورامین برگزار و مسئولان شهرداری ورامین، شرکت مترو و پیمانکار طرح متروی ورامین نظرات خود را بیان کرده و یکی از مناقشات میان مترو و شهرداری ورامین در این جلسه حل و فصل شد.
 
رأی قاطع شورای عالی ترافیک بر زیرزمینی شدن متروی ورامین 

عصر امروز نیز جلسه شورای عالی ترافیک استان تهران با حضور کریمی معاون استاندار تهران، فرماندار و معاون سیاسی انتظامی، مدیران شرکت متروی تهران، شهردار و رئیس شورای شهر ورامین برگزار شد.
 
در حاشیه این مراسم علی حیدریان شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این جلسه نکات و دیدگاه های مدیران مترو تهران و مسئولان شهری شهرداری ورامین به صورت صریح و شفاف بیان شد و اعلام شد که راه اندازی مترو بر روی زمین، به ضرر مردم ورامین در آینده خواهد بود و بطور قطع شهروندان از مسئولانی که این اجازه را می دهند نیز نخواهند گذشت.
 
شهردار ورامین ادامه داد: با پافشاری مسئولان شهری ورامین، شورای عالی ترافیک استان تهران با اکثریت قاطع آرا به زیرزمینی شدن متروی ورامین - تهران رای داد که به موجب آن بیش از 11 کیلومتر از متروی ورامین از زیر زمین عبور خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.