| کد خبر: 170204 |

◄ امکان ردیابی کشتی‌ها از طریق آیفون میسر شد

یک سیستم نظارتی که قادر به ردیابی کشتی‌ها و قایق‌ها در سراسر نقاط جهان به‌صورت آنی (real time) است از طریق گوشی‌های آیفون به‌صورت آنلاین قابل‌دستیابی شد.

تین نیوز

یک سیستم نظارتی که قادر به ردیابی کشتی‌ها و قایق‌ها در سراسر نقاط جهان به‌صورت آنی (real time) است از طریق گوشی‌های آیفون به‌صورت آنلاین قابل‌دستیابی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، یک شرکت ایتالیایی به نام لئوناردو (Leonardo)  پلت فرم جدیدش موسوم به SEonSE را روز سه‌شنبه در نمایشگاه ایرشو فرنبورو رونمایی کرد.

SEonSE مخفف (Smart Eyes on the Seas ) به معنی چشم هوشمند دریاها است. شرکت مذکور ادعا کرده است این تکنولوژی امکان مشاهده دقیق موقعیت کشتی‌ها را در هرلحظه فراهم خواهد کرد.

سالانه صدها میلیون دلار صرف بیمه کشتی‌هایی می‌شود که بیم در معرض قرار گرفتن دزدی دریایی برای مالکان آن‌ها می‌رود. دزدی‌های دریایی که بیشتر در دریاهای جنوب آسیا و غرب آفریقا شایع است  از این طریق هزینه بالایی را به مالکان کشتی تحمیل می‌کند.

گفته می‌شود در پلتفرم جدید درصورتی‌که کشتی از مسیری که برای آن تعریف‌شده است منحرف شود و یا متوقف شود، مشخص می‌شود و در عرض چند ثانیه می‌توان از فعالیت غیرمعمول یک کشتی اطلاع پیدا کرد.

علاوه بر اینکه این پلتفرم تمهیدات امنیتی در قبال موارد مذکور را فراهم می‌کند می‌تواند در مواردی همچون ماهیگیری‌های غیرقانونی، اجرای قوانین دریایی و ارائه تحلیل بهتر از بازار برای شرکت‌هایی که با خطوط کشتیرانی همکاری می‌کنند  نیز مفید واقع شود.

در این سیستم حجم بالایی از داده‌ها به‌صورت خودکار و به‌صورت آنی پردازش می‌شود. داده‌های خام از چندین ماهواره اخذ می‌شود که برخی از داده‌ها موقعیت مکانی کشتی را از طریق اطلاعاتی که از رادارها دریافت می‌کنند مشخص می‌کنند و برخی دیگر از طریق ضبط تصاویر کشتی.

و این بدان معناست درصورتی‌که یک کشتی به هر دلیل بخواهد از قوانین دریا تخطی کند و از رادار استفاده نکند و یا به علت نقص فنی قادر به استفاده از رادار نباشد نیز قابل‌شناسایی است.

همچنین  SEonSE عاملی برای سیستم تشخیص خودکار Automatic Identification System (AIS) فرستنده‌های کوچکی است که در کشتی‌های سراسر دنیا نصب است. این فرستنده‌ها به‌طور پیوسته موقعیت مکانی کشتی‌ها را ارسال می‌کنند و روزانه هفت میلیون سیگنال AIS در جهان ارسال می‌شود.

علاوه بر داده‌های ماهواره‌ای مربوط به موقعیت مکانی کشتی‌ها، اطلاعاتی سازمان ثبت کشتی‌ها و اطلاعات آب‌وهوا و سازمان اقیانوس‌شناسی توسط این پلت فرم قابل دریافت است. این داده‌ها  نیز در ابر اطلاعاتی ذخیره می‌شود و برای کامپیوترها، تبلت ها  و تلفن‌های همراه هوشمند قابل‌دستیابی است.

منبع: cnbc

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.