| کد خبر: 168725 |

حق شناس عنوان کرد:

◄ توسعه تعاملات بین المللی با هدف اثربخشی ایران در IHO

تلاش داریم توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی ایران را در زمینه هیدروگرافی و اثربخشی در تصمیمات بین‌اللملی افزایش دهیم

تین نیوز

هادی حق شناس در مراسم روز جهانی هیدروگرافی که در هتل هما تهران در حال برگزاری است گفت: در سال ٩١ ایران با انعقاد توافق‌نامه دو جانبه با شرکت پریمار وابسته به اداره هیدروگرافی نروژ برای اولین بار نسبت به تهییه و تولید و انتشار چارتهای الکترونیکی محدوده آب‌های ایران اقدام کرد

به گزارش خبرنگار تین نیوز حق شناش ادامه داد: ماحصل این اقدام طی ٥ سال گذشته و تا به امروز تولید تعداد قابل توجهی چارت الکترونیکی است که از این بین بیش از ٤١ سلول چارت از طریق شرکت پریمار صحه‌گذاری و رفع نقص شده است.

به گفته حق‌شناس از ابتدای انتشار این چارت‌ها تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 850 هزار سلول چارت دریایی که حاصل توانمندی و دانش متخصاصان داخلی کشور است فروخته و جایگزین چارت‌های ادمیرالتی انگلستان شده اند.

وی با توضیح اینکه ایران هم‌اکنون نایب رییس کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریایی راپمی را بر عهده دارد گفت: همین‌طور ایران یکی از ٣٠کشًور عضو شورای سازمان بین الملی هیدروگرافی است.

او با بیان اینکه تلاش داریم توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی ایران را در زمینه هیدروگرافی و اثربخشی در تصمیمات بین‌اللملی افزایش دهیم گفت: در این راستا به شناخت بیشتر دریاها و توسعه دریامحور با استناد به کار هیدروگرافی بیش‌تر نیازمندیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.