| کد خبر: 168680 |

◄ با پیشنهادهای دریایی در مجلس موافقت شد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس، گفت: مالکیت شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار در صنعت حمل‌ونقل دریایی به وزارتخانه‌های دیگر رفته است و در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخل مجلس، گفت: مالکیت شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار در صنعت حمل‌ونقل دریایی به وزارتخانه‌های دیگر رفته است و در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر گفت: در نشست امروز اکثر پیشنهادات که بعد از بازدید از صنایع دریایی مطرح شد مورد توافق حاضرین قرار گرفت و تنها دو مورد آن نیاز به بررسی بیشتر داشت.

او تصریح کرد: مهم‌ترین بندهای پیشنهاد‌ها مطرح‌شده استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخل در ساخت شناورها، اولویت یافتن تاسیسات بانکی در صنایع دریایی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در صنایع دریایی، الزام شرکت‌های بهره‌بردار به استفاده از ظرفیت داخلی بود.

نماینده مردم اصفهان به لایحه اصلاح قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی اشاره کرد و گفت:  امید است از صنایع دریایی کشور و توان ساخت داخل در ساخت شناور، کشتی، تاسیسات فراساحلی و تعمیرات حداکثر استفاده را داشته باشیم.

فولادگر گفت: مالکیت شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار در صنعت حمل‌ونقل به وزارتخانه‌های دیگر ازجمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل‌شده است.

او در ادامه گفت:  بخشی از شرکت‌های سازنده نیز وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و برخی دیگر وابسته به سازمان گسترش هستند.

نماینده مردم اصفهان گفت: برای رسیدگی به شرایط صنایع دریایی باید خود شرکت‌ها و نهادهای بالادستی آن‌ها دعوت شوند.

بعد از بازدیدهایی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از صنایع دریایی کشور داشتند این نشست به دلیل اینکه بحث حوزه تولید را در وزارتخانه‌ها دنبال می‌کنیم برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.