| کد خبر: 168534 |

◄ ایران به جمع کشورهای تولیدکننده موتور دیزلی پیوست

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از رونمایی یکی دیگر از موتورهای پرسرعت دریایی تا پایان سال جاری خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از رونمایی یکی دیگر از موتورهای پرسرعت دریایی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مارین‌نیوز، امیر دریادار امیر رستگاری گفت: دستیابی به صنعت ساخت موتور دیزل، بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است و حدود ۱۵ کشور این توان رادارند.

او توان ساخت موتورهای دیزلی را عامل استقلال صنعتی کشور بیان کرد و گفت: حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و نظامی و همچنین مصارف نیروگاهی تحت تأثیر توان ساخت موتورهای دیزلی است.

رستگاری با تقدیر از وزارت راه و شرکت راه‌آهن به دلیل حمایت از پروژه موتور دیزلی ملی اظهار داشت: درمجموع حدود ۳۰۰ نفر در این پروژه درگیر بودند و حدود ۱۶ میلیارد تومان هزینه شد .

این مقام مسئول به دارا بودن استاندارد یورو سه در حوزه آلایندگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مدل گازوئیل سوز که رونمایی شد دو مدل دیگر دوگانه‌سوز و گازسوز آن‌هم رونمایی شده که نیروگاه‌های کوچک بسیار کاربرد دارد و امیدواریم مدل دریایی آن‌هم تا پایان سال تولید شود.

کاربرد موتور دیزلی در حمل‌ونقل

رستگاری به پیش‌خرید 30 دستگاه توسط شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت: موتور دیزلی که ساخته شده در حوزه‌های ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن مورد کاربرد قرار می‌گیرد و تا پایان سال ۱۰ دستگاه از آن تولیدشده و از سال آینده از آن ۵۰ دستگاه تولید می‌شود.

امیر رستگاری مهم‌ترین ویژگی موتور دیزلی ملی را زمان اورهال دانست و گفت: موتورهای دیزلی در جهان حدود ۶ تا ۱۰ هزار ساعت می‌توانند کار کنند اما این دیزل ۳۰ هزار ساعت زمان بین دو دوره اورهالش طول می‌کشد.

او گفت:ساخت موتور ملی در سال ۸۳ آغاز شد و سال ۸۹ رونمایی شد اما قطعاتی از آن در خارج از کشور تولید و خط تولیدی هم نداشت. در سال ۹۴ با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، پروژه ایجاد خط تولید دیزل ملی طراحی شد و موفق شدیم کمتر از ۴ سال با استفاده از توان متخصصان داخلی به دانش طراحی و ساخت آن دست یابیم که به‌جرئت می‌توان گفت در منطقه جنوب غرب آسیا، ایران تنها کشوری است که این توانایی را دارد.

دستاوردهای صنایع دریایی وزارت دفاع

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به ورود در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: صنایع دریایی در حوزه شناورهای غیرنظامی هم با سازمان بنادر و صنایع دریایی قراردادهایی را منعقد کرده تا شناورهای مختلف را تولید و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

رستگاری از تحویل  تعداد زیادی شناورهای جستجو و نجات برای دریابانی نیروی انتظامی در مردادماه خبر داد و گفت: در حوزه شناورهای نظامی اقدامات خوبی انجام شده و یکی از پروژه‌های بزرگ تا پایان سال رسماً رونمایی خواهد شد که در حوزه دریایی به لحاظ فنّاوری و قدرت بازدارندگی، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.