| کد خبر: 167481 |

◄ فهرست تخفیف‌های اعمال شده برای بندر چابهار اعلام شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مشوق‌های ویژه‌ برای بندر چابهار را عاملی برای تبدیل این بندر به قطب مهم تجاری و اقتصادی ذکر کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مشوق‌های ویژه‌ برای بندر چابهار را عاملی برای تبدیل این بندر به قطب مهم تجاری و اقتصادی ذکر کرد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز، بهروز آقایی گفت:  تخفیف 80 درصدی برای حقوق و عوارض وارد بر کشتی‌ها، 80 درصد هزینه توقف وارد بر کشتی‌ها، 60 درصد هزینه‌های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی وارد بر کشتی‌ها، تخفیف 85 درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی و ترانزیت خارجی و تخفیف 75 درصدی برای انبارداری کانتینر خالی، از تخفیف‌های اعمال‌ شده برای این بندر است.

او درباره مشوق‌های غیر تعرفه‌ای گفت: تخصیص تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش‌های غیردولتی جهت خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو، ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو و سایر محوطه‌های نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر تسهیلات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عدم اعمال رشد اجاره‌بهای ثابت قرارداد اجاره اراضی به مدت پنج سال در مدل‌های مالی، احتساب نرخ بازگشت داخلی 30 درصد برای قراردادهای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در مدل‌های مالی، اعطای معافیت پرداخت سهم درآمدی سازمان در کلیه قراردادهای سرمایه‌گذاری شامل اجاره‌بهای متغیر، سهم باربری، انبارداری و خن کاری و THC در خصوص کالاهای مازاد بر تعهد تناژ به مدت پنج سال از زمان بهره‌برداری از دیگر مشوق‌ها در بنادر چابهار است.

آقایی ادامه داد: الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار و تسری قانون مناطق آزاد نظیر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌تواند فصل جدیدی از رونق و توسعه و استقبال سرمایه‌گذاران را به دنبال داشته باشد.

او گفت: بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل‌ونقل، ترانزیت و ترانشیپ(حمل‌ونقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

به گزارش ایرنا، سازمان بنادر و دریانوردی برای کشتی‌های خارجی متعلق به لاینرهای بین‌المللی در بندر شهید بهشتی چابهار 90 درصد تخفیف THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه در نظر گرفته است و میزان این تخفیف برای سه‌ماهه دوم 70 درصد و برای 6 ماه بعد 30 درصد است.

چنانچه حمل بار از سوی لاینرهای بین‌المللی تداوم پیدا کند، سازمان بنادر و دریانوردی در سال دوم به کشتی‌های خارجی متعلق به لاینرهای بین‌المللی 30 درصد تخفیف در سال دوم هم ادامه پیدا می‌کند و این تخفیف‌ها، علاوه بر تخفیفات در حقوق و عوارض بندری است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.