| کد خبر: 167248 |

◄ گفت‌وگو پیرامون برابری جنسیتی در دریانوردی

IMO، بنیاد OEF (One Earth Future) و اداره مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد(UNODC) در تاریخ 24 مه در محل IMO، میزبان رویداد «زنان، صلح و امنیت دریایی: فرصت‌های برابر در امنیت دریایی» بودند.

تین نیوز

IMO، بنیاد One Earth Future و اداره مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) به تازگی میزبان رویداد «زنان، صلح و امنیت دریایی: فرصت‌های برابر در امنیت دریایی» بودند.

مشارکت زنان در اقتصاد و تصمیم‌گیری‌های سیاسی و جامعه، کلید رسیدن به چالش‌های دریایی هستند، اما اغلب عدالت جنسیتی در فضای دریایی نادیده گرفته می‌شود. به همین علت، در این رویداد کارشناسان بخش دریایی و امنیتی برای بحث پیرامون اهمیت زنان در امنیت دریایی، موانع مشارکت زنان و چگونگی برطرف کردن موانع، برنامه صلح و امنیت در فضای دریایی، گرد هم آمدند.

هلن بونی، مدیر بخش زنان در برنامه دریایی IMO گفت: «اگر زنان نتوانند دیده شوند، تحسین نخواهند شد و نمی‌توانند به‌عنوان یک نیرو شناخته شوند.» هدف از این برنامه، دستیابی به اهداف توسعه پایدار، به‌ویژه هدف شماره 5، که کمک به ایجاد محیطی است که در آن زنان شناسایی‌شده و برای فرصت‌های شغلی در ادارات دریایی، بندرها و مؤسسات آموزش دریایی، انتخاب شوند.

لری سمپلر، رئیس OEF در این رویداد گفت: تنوع، به‌ویژه تنوع جنسیتی، در هر موقعیت شغلی موجب بهبود کیفیت آن جایگاه خواهد شد. خصوصاً اگر این جایگاه نیاز به کار فکری و دیدگاه استراتژیک داشته باشد.

این رویداد، تلاشی برای برجسته کردن اهمیت زنان در دریانوردی و تشویق جهت گفت‌وگو درباره برابری جنسیتی در صنعت حمل‌ونقل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.