| کد خبر: 166503 |

مدیرعامل تایدواتر:

◄ کشتیرانی‌های اروپایی به بنادر ایران نمی‌آیند

اغلب خطوط کشتیرانی که در فرصت پسابرجام به بنادر ایران بازگشته بودند، از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هستند که مدعی‌اند متعهد به تعهداتشان خواهند بود بنابراین تمام این موضوعات به نحوه تعامل با این کشورهای اروپایی برای ادامه، حفظ یا درنهایت خروج از برجام برمی‌گردد.

تین نیوز

با برگشت تحریم‌ها خطوط اصلی کشتیرانی اروپایی وارد بنادر ایران نمی‌شوند.

مهدی اعتصام مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه با اعلام این مطلب گفت: اغلب خطوط کشتیرانی که در فرصت پسابرجام به بنادر ایران بازگشته بودند، از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هستند که مدعی‌اند متعهد به تعهداتشان خواهند بود بنابراین تمام این موضوعات به نحوه تعامل با این کشورهای اروپایی برای ادامه، حفظ یا درنهایت خروج از برجام برمی‌گردد.

اعتصام بابیان اینکه تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری وجود دارد اما به‌طورقطع به شرایط تحریم دوره‌های قبل برنمی‌گردیم، گفت: درحال‌حاضر مواضع اروپا مبنی بر ماندن در برجام است و باید ببینیم چه توافقی با اروپایی‌ها صورت می‌گیرد و فعلاً تحریم اپراتورهای بندری کشورمان را تهدید نمی‌کند.

مدیرعامل تایدواتر بابیان اینکه اگر فضا سخت‌گیرانه‌تر باشد به سال‌های قبل از برجام و دوره تحریم‌ها برمی‌گردیم، اظهار کرد:  بدیهی است که شرکت‌های بزرگ اروپایی فعال در صنعت دریایی به دلیل اینکه مشمول تحریم‌ها و جریمه‌ها نشوند در حوزه همکاری با ایران بیشتر احتیاط کنند و ازاین‌پس دیگر به‌صورت لاینری عمل نمی‌کنند و پیش‌بینی می‌شود خطوط اصلی خود را وارد آب‌های ایران نخواهند کرد و کشتی‌های کوچک‌تر اروپایی‌ها در بنادر ایران پهلو بگیرند.

او با تأکید بر اینکه درحال‌حاضر هیچ‌یک از بنادر ایران تحریم نیست و بنابراین برای اپراتورهای ایرانی هم مشکلی وجود ندارد، افزود: البته شرکت تایدواتر به بهانه‌های واهی و نادرست مشمول تحریم‌های غرب قرار دارد به همین دلیل دیگر در بنادر کشورمان وجود خارجی نداشت.

اعتصام تأکید کرد: براساس اطلاعات غلطی که علیه شرکت تایدواتر اعلام‌شده هنوز هم بی‌دلیل در تحریم قرار داریم و به دلیل همین تحریم‌های ظالمانه از فعالیت اپراتوری در بنادر کشور کناره‌گیری کردیم اما همچنان در بنادر کشور فعال هستیم. حتی مواردی که مطرح شد را رفع کردیم اما مشکل تحریم‌ها علیه تایدواتر حل نشد و بازهم در جریان اعمال تحریم‌های کادسا توجهی به اقدامات ما در جهت رفع موضوعات مطرح‌شده نکردند و پایبند مقررات خود هم نبودند.

او بابیان اینکه به استناد تحریم‌های قبل اپراتورهای بنادر کشور مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند چراکه هیچ اپراتوری تحریم نیست و اپراتور تحریمی که تایدواتر باشد در بخش اپراتوری فعالیت نمی‌کند، تأکید کرد: حال اینکه در تحریم‌های جدید طبیعی است که هر شرکتی احتمال مشمولیت تحریم‌ها را دارد.

اعتصام گفت: ایران هر دوره تحریمی را تجربه کرده است و در شرایط بدتر فعالیت کرده‌ایم و روزهای پیش رو بدتر از شرایط تحریم‌های دوره‌های قبل نخواهد بود. هم آن‌ها تجربه وضع تحریم‌های جدید رادارند و هم ایران تجربیات بیشتری درباره دور زدن تحریم‌ها دارد.

او تأکید کرد: به‌طورقطع اعمال تحریم‌های جدید تبعاتی برای شرکت‌های ایرانی خواهد داشت و هزینه‌ها را افزایش خواهد داد. البته برآورد هزینه‌هایی که کشورمان در دوره تحریم متحمل می‌شود در هر حوزه‌ای بسیار سخت است و بستگی به واکنش کشورهای اروپایی خواهد داشت و اینکه چه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مدیرعامل تایدواتر درباره وضعیت خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم‌های جدید اظهار داشت:  پیش‌ازاین هم در دوره پسابرجام در بنادر آمریکایی حضور نداشتیم و درحال‌حاضر هم برای تردد در بنادر اروپایی مشکلی نداریم چراکه هنوز اروپا متعهد به برجام است. اگر قرار باشد که اروپایی‌ها هم از برجام خارج شوند، باید مصادیق تحریمی را رعایت کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.