| کد خبر: 166110 |

◄ خارج سازی شناور مغروقه «تنگسیر» از عمق ۱۷ متری خلیج فارس

تردد شناورها به بندر بهمن قشم ایمن تر شد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام موفقیت‌آمیز عملیات خارج‌سازی شناور مغروقه تنگسیر از عمق ۱۷ متری آب‌های خلیج‌فارس در دهانه ورودی بندر بهمن جزیره قشم خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدرضا پوررجبی در خصوص جزییات این خبر اظهار کرد: شناور مغروقه تنگسیر در دهانه ورودی حوضچه بندر چندمنظوره بهمن با محموله کاشی، سرامیک و سنگ بادامی معدنی غرق‌شده بود.

وی افزود: طی یک سال اخیر، عملیات خارج‌سازی این شناور مغروقه به همت معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و باهدف ارتقاء ایمنی تردد شناوران دریایی به انجام رسید.

به گفته پور رجبی، این شناور با طول ۵۰ متر و عرض ۸ متر در عمق ۱۷ متری دریا واقع‌شده بود که عملیات مغروقه برداری آن از اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت که خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیچیدگی و سختی‌های عملیاتی این پروژه نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: موقعیت قرارگیری شناور در اعماق دریا به شکلی بود که جریان‌های شدید آب و باد باعث محدودیت کار زیردریا می‌شد؛ به‌گونه‌ای که عملیات برش‌کاری و غواصی در اغلب ساعات روز، امکان‌پذیر نبود و تیم غواصی فقط یک تا دو ساعت آن‌ها در شرایط مناسب بین زمان جزر و مد آب قادر به فعالیت بودند.

وی هزینه خارج‌سازی شناور مغروقه تنگسیر از آب‌های ساحلی واقع در دهانه ورودی بندر بهمن را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.