| کد خبر: 166024 |

◄ تعرفه بنادر نیاز به بازنگری دارد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به خروج ترامپ از برجام میتوان تعرفه های بندر را به طور مجدد بازنگری کرد.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به خروج ترامپ از برجام میتوان تعرفه های بندر را به طور مجدد بازنگری کرد.

به گزارش تین نیوز، مسعود خیاط‌زاده درباره خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام، تاثیری بر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنادر ایران نخواهد گذاشت.

او تاکید کرد: ایران سالها با تحریم روبرو بوده است حتی در زمان برجام هم آمریکا موانع متعددی ایجاد می‌کرد تا روند توسعه‌ای در کشور مختل شود. اکنون نیز مشکلی در جذب سرمایه‌گذار نخواهیم داشت.

خیاط زاده تاکید کرد: سرمایه‌گذاران واقعی به منفعت مالی خود می‌اندیشند بدین‌جهت مسایل سیاسی برای آنها در اولویت نیست. اگر به سمت تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری حرکت کنیم می‌توان سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران به حجم پایین مبادلات در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود و با هدف رونق بنادر می توان مجددا تعرفه های بندری را مورد بازنگری قرار داد.

او تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در مورد تخفیف های بندری باید اهتمام بیشتری بورزد. البته در سال جاری تعرفه های بندری کاهش پیدا کرد و این امر کار بزرگی بود.

خیاط زاده به رفیت خالی بنادر ایران اشاره کرد و گفت:  بنادر خرمشهر و آبادان ظرفیت خالی زیادی دارند بدین جهت با توسعه زیرساخت بنادر یاد شده می‌توان سهم تجارت در این مناطق را افزایش داد.

به گزارش بنادر و دریانوردی، او به روند رو به رشد پیشرفت بندر فاو در عراق اشاره کرد و گفت:  ما نباید اجازه دهیم فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بنادر کشور از دست برود.

خیاط زاده به تمایل یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در بندر آبادان اشاره کرد و گفت: پتانسیل بنادر کشور را نباید دستکم گرفت. اکنون ظرفیت خالی در بنادر کشور وجود دارد که به آن توجه نمی‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور را اطلاع‌رسانی کند تا بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی بدانند در چه بخش‌های امکان حضور دارند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.