| کد خبر: 165108 |

◄ کشتی آتش‎گرفته مرسک سرانجام به لنگرگاه رسید

این کشتی در فاصله 900 مایلی بندر صلاله در آب‌های عمان دچار آتش‌سوزی شد. آتش توسط گارد ساحلی هندوستان کنترل شد، اما به‌طور کامل مهار نشد.

تین نیوز

کشتی کانتینری Maersk Honam متعلق به کشتیرانی بزرگ مرسک دانمارک که در تاریخ 6 مارس 2018 (15 اسفند 1396) دچار آتش‌سوزی جدی شد، امروز به بندر جبل‌علی در امارات می‎رسد.

 به گزارش  تین‌نیوز به نقل از worldmaritimenews، این کشتی در فاصله 900 مایلی بندر صلاله در آب‌های عمان دچار آتش‌سوزی شد. آتش توسط گارد ساحلی هندوستان کنترل شد، اما به‌طور کامل مهار نشد.

کشتیرانی مرسک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آتش در لنگرگاه‎ در نقاطی از کشتی به‌طور کامل خاموش خواهد شد و تلاش می‌کنیم که کشتی را به حالت پایدار برگردانیم. انتظار داریم که این فعالیت 4 تا 5 هفته به طول بیانجامد و پس‌ازآن عملیات تخلیه بار در بندر انجام خواهد شد.»

عملیات نجات این کشتی و رساندن آن به لنگرگاه توسط شرکت Smit Salvage and Ardent انجام‌گرفته است.

22 خدمه کشتی پس از تخلیه آن،به خانه‎های خود و نزد خانواده‎هایشان بازگشتند.

همچنین مرسک اعلام کرد، بقایای جسد 3 نفر از 4 خدمه مفقودشده بر روی عرشه کشتی پیداشده اما هویت آن‌ها مشخص نشده است. این آتش‌سوزی جان 5 نفر از خدمه کشتی مرسک را گرفت.

اجساد برای تشخیص هویت به بمبئی در هندوستان منتقل‌شده‌اند. مرسک اعلام کرد برای تشخیص هویت، هماهنگی لازم را با مسئولان انجام می‌دهد.

این شرکت همچنین خبر داده که تحقیقات برای یافتن علل وقوع حادثه با همکاری مقام‌های محلی در جریان است. تحقیق برای بررسی میزان خسارت به کشتی و محموله کانتینری آن هنگامی انجام خواهد شد که کشتی به بندر برسد.

منبع: worldmaritimenews

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.