| کد خبر: 164564 |

◄ توافق تاریخی اعضای IMO برای کاهش 50 درصدی آلایندگی کشتی‎ها

از این توافق به‌عنوان توافقی تاریخی یاد می‌شود، چراکه صنعت حمل‌ونقل در حال حرکت برای هماهنگ شدن با اهداف توافق‌نامه پاریس است.

تین نیوز

پس از یک هفته مذاکرات گسترده، کشورهای درحال‌توسعه و کشورهای توسعه‌یافته شرکت‌کننده در اجلاس لندن، هر دو توافق کردند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2050 به میزان حداقل 50 درصد نسبت به سال 2008 کاهش دهند.

از این توافق به‌عنوان توافقی تاریخی یاد می‌شود، چراکه صنعت حمل‌ونقل در حال حرکت برای هماهنگ شدن با اهداف توافق‌نامه پاریس است.

در نشست لندن در مورد تقویت الزامات طراحی برای تمامی کشتی‎ها، کاهش نسبی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 40 درصد تا سال 2030 میلادی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 50 درصد تا سال 2050 و درنهایت حذف کامل آلایندگی دی‌اکسید کربن توافق شد.

ماریا اسکیپر شون، مدیر اجرایی سازمان کشتیرانی دانمارک، دراین‌باره اظهار کرد: «دستیابی به این اهداف وظیفه بزرگی است و به تحقیق و توسعه بسیاری نیاز دارد، چراکه درنهایت باید سوخت‎های جایگزینی استفاده کنیم که آلایندگی آن‌ها صفر باشد. با در نظر داشتن اهداف کاهش آلایندگی، صنعت کشتیرانی آماده رسیدن به این اهداف شده و صنعت کشتیرانی دانمارک نیز، به‌ویژه در بخش توسعه سوخت‎های جایگزین، فعالیت خواهد کرد.»

هدف تعیین‌شده در نشست لندن کم‌تر از 70 درصد از توافق آب‌وهوایی پاریس، برای سال 2050 میلادی است.

سازمان CSC تأکید کرد: کشورهای مشارکت‌کننده در این طرح، باید از عبارت «حداقل» برای کاهش میزان انتشار استفاده کنند تا الزام برای حذف کامل کربن تا سال 2050 را احساس کنند.

با حذف کامل کربن می‌توان از عواقب فاجعه‌بار افزایش دمای هوا جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.