| کد خبر: 164430 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

◄ ایران جایگزین ترکیه برای تامین نیازهای قطر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حضور هیات عالیرتبه از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر به ایران می‌تواند موجب گسترش روابط تجاری دو کشور شود.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حضور هیات عالیرتبه از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر به ایران می‌تواند موجب گسترش روابط تجاری دو کشور شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سازمان بنادر و دریانوردی ایران پیشنهادهای دوگانه‌ای را برای گسترش همکاری‌ها با قطر ارائه کرده است.

در این راستا و در پی حضور هیئت قطری در ایران هادی حق‌شناس با بیان اینکه 2 پیشنهاد از سوی محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران به هیئت عالی‌رتبه وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر قطر ارائه شده است گفت: جست‌و‌جو نجات و شناسایی اسناد دریانوردی دو محور پیشنهاد شده است.سازمان بنادر و دریانوردی ایران آمادگی دارد تا با سازمان بنادر قطر در دو حوزه یاد شده، تفاهم‌‌نامه امضا کند .در جلسه اخیربین مسولان سازمان بنادر ایران و قطر قرار بر این شد که قطری‌ها در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهند و در صورت موافقت دو سند همکاری به امضا برسد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به موضوع مهم لنج‌ها نیز اشاره کرد. او با بیان اینکه بخشی از لنج‌های تجاری ایران از بوشهر به مقصد قطر حرکت می‌کنند تاکید کرد: مذاکرات توسط مسئولان سازمان بنادر ایران با سایر کشوها از جمله قطر می‌تواند تسهیلات مختلفی را برای لنج‌های تجاری ایران ایجاد کند.

او افزود: لذا در مذاکرات صورت گرفته بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و قطر قرار بر این شد تا بخشی از نیازهای قطر که تا کنون توسط کشور ترکیه تامین می‌شد از طریق ایران صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.