| کد خبر: 164050 |

◄ کاهش سن ناوگان مسافری دریایی تا ۱۲.۵ سال

در طول برنامه ششم توسعه ۸ هدف کمی برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

تین نیوز

 بر اساس برنامه ششم توسعه ۸ هدف کمی برای سازمان بنادر و دریانوردی تا سال ۱۴۰۰ تعریف‌شده است که افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی تا ۹ میلیون TEU یکی از آن‌ها است. این در حالی است که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی در سال ۹۶ معادل ۵,۹۴ میلیون TEU بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع دیگری که در اهداف کمی سازمان بنادر و دریانوردی دیده شده است، افزایش سرعت عملیات کانتینری روی کشتی‌های لاینری تا ۸۵ حرکت در ساعت بر کشتی است. سرعت این عملیات در سال گذشته، ۶۸ حرکت در ساعت بر کشتی بود.

افزایش ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی تا ۲۷۰ میلیون تن و افزایش ظرفیت عملیاتی پایانه‌های مسافر دریایی تا ۲۷ میلیون نفر در طول برنامه ششم توسعه درحالی‌که این ظرفیت‌ها در سال ۱۳۹۶ به ترتیب معادل ۲۲۷ میلیون تن و ۲۴ میلیون نفر بود دیگر هدف کمی سازمان بنادر و دریانوردی در طول برنامه ششم توسعه است.

افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی تا ۱۱ هزار صندلی با توجه به ظرفیت وجود۹ هزار و ۳۰۰ صندلی در سال ۹۶و ارتقا سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت کشور، بنادر و ناوگان تحت پرچم تا ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۵ ز دیگر اهداف کمی تعریف‌شده در طول برنامه پنج‌ساله ششم توسعه برای سازمان بنادر و دریانوردی است.

کاهش سن ناوگان مسافری دریایی تا ۱۲,۵ سال و نوسازی هزار فروند از ناوگان شناورهای سنتی با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر نیز دیگر اهدافی است که برای سازمان بنادر و دریانوردی تا سال ۱۴۰۰ در طول برنامه ششم توسعه تعریف‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.