| کد خبر: 163769 |

◄ افزایش چشمگیر گردشگران دریایی استان بوشهر در نوروز 97

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حجم تردد مسافران و گردشگران دریایی بنادر استان بوشهر در نوروز امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

تین نیوز

نوراله اسعدی گفت: تا 10 فروردین بیش از 322 هزار گردشگر دریایی از ظرفیت های گردشگری دریایی استان بوشهر بازدید و استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، او تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال از طرف سازمان بنادر و دریانوردی نگاه جدید به گردشگری دریایی وجود داشت تلاش کردیم از این فضا بهره لازم را ببریم. هرچند زیرساخت های فعلی در استان بوشهر جوابگوی این حجم از مسافر نیست و باید در سال های آینده کارهای بیشتری انجام بدهیم.

اسعدی اظهار داشت: با این حال اقدامات خوبی صورت گرفت. در حوزه بندر بوشهر اسکله تفریحی خریداری و نصب شد که به اسکله انگشتی معروف است و قابلیت پهلوگیری همزمان 15 فروند شناور قایق را دارد. این اسکله با هزینه 500 میلیون تومان در جفره نصب شده است. اعزام 24 بازرس دریایی به کلیه بنادر استان بوشهر هم در همین ایام صورت گرفت.

او تاکید کرد: یکی از کارهای مهم انجام شده این بود که از تعاونی ها و شرکت هایی که می خواستند در بنادر فعال باشند تعهد گرفتیم که نجات غریق و شناور داشته باشند که نجات غریق و قایق ناجی را هم اضافه کردند. شناورهای ناجی خود ما هم در همه نقاط بندری استان مستقر و در آماده باش هستند. علاوه بر این همچنین محدوده های مجاز مشخص و راهنمایی های مورد نیاز هم انجام شد. به این ترتیب محدوده قایق سواری، شنا و جت اسکی تفکیک و علامت گذاری شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: ارزیابی ما از عملکرد کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مثبت و مطلوب است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با توجه به حجم مسافر در استان بوشهر، خدمات ما جوابگوی این حجم نیست و باید زیرساخت ها را توسعه بدهیم. البته با افزایش میزان کار توانستیم این کمبود را جبران کنیم و خوشبختانه از خیلی از حوادث پیشگیری شد.

او افزود: نیاز داریم در بخش گردشگری دریایی سند چشم اندازی را در سطح کل کشور و نه فقط بوشهر تدوین کنیم.

اسعدی همچنین از انجام عملیات امداد نجات یک فروند موتور لنج باری خیر داد و گفت: در تازه ترین مورد عملیات امداد و نجات، 3 بامداد امروز در یک سانحه یک فروند موتورلنج باری که از دوبی عازم بندر گناوه بود در 7 مایلی خارک غرق شد اما خوشبختانه چون از قبل اعلام هشدار کرده بود شناور ناجی شماره 9 ما توانست هر 7 نفر را نجات بدهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.