| کد خبر: 163698 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ناوگان گردشگری دریایی با توان تولید داخلی توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال حمایت از تولید داخلی، ناوگان گردشگری دریایی کشور با تکیه بر توان تولید داخلی توسعه می یابد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال حمایت از تولید داخلی، ناوگان گردشگری دریایی کشور با تکیه بر توان تولید داخلی توسعه می یابد.

به گزارش تین نیوز، محمد راستاد روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرای طرح تسهیل ترددهای دریایی نوروزی در بوشهر افزود: استفاده از توان متخصصان داخلی برای توسعه ناوگان دریایی گامی بلند در راستای تحقق شعار سال است که این امر به صورت ویژه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوری قرار گرفته است. 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالای گردشگری دریایی این استان و استقبال پرشور مسافران نوروزی رسالت سازمان بنادر و دریانوردی را به مراتب سنگین تر کرده است. 
راستاد ادامه داد: در این راستا پیش بینی شده با اعمال مکانیزم هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی امکانات مورد نیاز گردشگری دریایی در استان بوشهر توسعه یابد. 
وی یادآورشد: برای تحقق این مهم علاوه بر پرداخت تسهیلات برای تامین شناور، تسهیلات مورد نیاز برای تامین سایر امکانات حوزه گردشگری دریایی نیز پیش بینی شده است. 
راستاد یادآور شد: پرداخت تسهیلات بدین نحو است که سرمایه گذار بخش خصوصی باید 10 درصد تسهیلات مدنظر خود را بعنوان آورده قرار دهد. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری دریایی یارانه سود تسهیلات نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی پرداخت می شود. 
راستاد یادآور شد: سازماندهی شناورهای سنتی از لحاظ ایمنی، رفاهی و استانداردهای مورد نیاز از دیگر اقدام های پیش بینی شده برای رونق گردشگری دریایی استان های ساحلی است. 
وی در ارتباط با بنادر تجاری استان بوشهر نیز گفت: در این راستا هم افزایی و مشارکت دستگاه های ذیربط ضروری است و انتظار می رود با کمک استانداری این مهم تحقق یابد. 
راستاد تاکید کرد: برخی از اقدامهای مورد نیاز توسعه ای اسکله های استان بوشهر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده ولی با این حال تکلیف مالکیت برخی از آنها باید مشخص شود. 
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: با انجام مطالعه جامع برای شناخت ظرفیت های گردشگری دریایی، زیرساخت های گردشگری این استان افزایش می یابد. 
نور الله اسعدی افزود: با توجه به سیاستگذاری سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر استفاده بیشتر مردم از دریا، ظرفیت های مختلف موجود در این بخش در استان شناسایی و نسبت به افزایش آنها اقدام می شود. 
وی بیان کرد: در این راستا ساماندهی شناورهای تفریحی و احداث اسکله های گردشگری پیش بینی و در دستور کار قرار دارد. 
اسعدی گفت: کمیته گردشگری دریایی استان تاکنون در زمینه برگزاری نشست های هماهنگی، کارگاه های آموزشی، تامین تجهیزات موردنیاز گردشگران دریایی، بحث های نظارتی و آموزشی لازم برای اطلاع رسانی نحوه استفاده از دریا اقدام های قابل توجهی انجام داده است. 
وی تاکید کرد: در کنار ترغیب گردشگران به استفاده از دریا ارتقای مسائل ایمنی این حوزه نیز با جدیت تمام در حال پیگیری است تا ترددهای دریایی از بیشترین ایمنی لازم برخوردار باشند. 
اسعدی ادامه داد: مهم ترین مساله در مقوله گردشگری دریایی امنیت ترددهای دریایی است که در این راستا بازرسان نحوه استفاده از دریا و اسکله های مجاز را برای گردشگران معرفی می کنند. 
وی با بیان اینکه محدوده فعالیت شناورهای گردشگری با نصب پرچم هایی در یک مایلی دریا مشخص شده است گفت: در این راستا گردشگران دریایی به منظور ایمنی بیشتر باید از این اسکله ها استفاده کنند. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.