| کد خبر: 163148 |

◄ طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر آغاز شد

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز رسمی طرح نوروزی سفرهای دریایی در این بندر خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز رسمی طرح نوروزی سفرهای دریایی در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی گفت: از روز گذشته با برگزاری مانور چند منظوره، طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر به صورت رسمی آغاز شد و هم‌اکنون قایق‌های جستجو و نجات این بندر به منظور امدادرسانی به مسافران نوروزی با آمادگی کامل در رودخانه‌های اروند و کارون مستقر شده‌اند.

وی افزود: بندر خرمشهر به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و پذیرایی از میهمانان نوروزی برای انجام تدابیر نظارتی و ایمنی همانند سال های گذشته اقدام به انجام گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون خواهد کرد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص ظرفیت امدادرسانی این بندر اظهار کرد: پنج فروند شناور امداد و نجات در بندر خرمشهر مستقر هستند و این شناورهای تندرو در زمان بروز سوانح دریایی قادرند با سرعت بسیار بالایی به محل حادثه اعزام شوند و علاوه بر مشارکت در عملیات امداد و نجات از بروز خسارت و سوانح جانی جلوگیری کنند.

فراهانی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه 520 صندلی-سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته‌اند، برای جابجایی مسافران در نظر گرفته‌شده است و از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود از سوارشدن به شناورهای غیرمجاز و غیر استاندارد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه موتور لنج هایی که در رودخانه کارون مستقر هستند کاربری تفریحی ندارند گفت: این شناورها تنها کاربری عملیات بارگیری و باربری مجاز دارند و در صورت بروز حادثه از سوی آن‌ها سازمان بنادر هیچ گونه مسؤلیتی را در این خصوص به عهده نخواهد داشت.

به گفته معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر متولی برخورد با این شناورهای غیر مجاز طبق دستورالعمل‌های مشترک فی‌مابین بر عهده  مقامات انتظامی شهرستان خرمشهر است.

فراهانی بر استفاده از جلیقه نجات توسط  مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: در صورت بروز سانحه هموطنان می‌توانند برای اعلام شرایط اضطرار و درخواست کمک با شماره تلفن 1550، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر تماس بگیرند.

وی در ادامه افزود:  پیش‌بینی می‌شود در نوروز 97 شاهد رشد 20 درصدی تردد گردشگران دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون باشیم.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات نوروزی سانحه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون رخ ندهد و در صورت بروز سانحه از آمادگی شناورهای امداد و  بندر خرمشهر برای نجات جان افراد و جلوگیری از حوادث احتمالی خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.