| کد خبر: 162842 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی عنوان کرد

◄ تولید نرم‌افزار «پایش آب» برای تسهیل پهلوگیری شناورهای تناژ بالا

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید نرم‌افزار پایش آب در داخل کشور یک افتخار و نشان‌دهنده توان بالای فنی ایران در مهندسی دریا است.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید نرم افزار پایش آب در داخل کشور یک افتخار و نشان دهنده توان بالای فنی ایران در زمینه مهندسی دریا است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدرضا اللهیار تاکید کرد: یکی از شاخصه های پیشرفت در مهندسی دریایی نرم افزارها هستند و متاسفانه در دوره های گذشته نرم افزارهای مورد نیاز باید از بیرون تامین می شد.

او گفت: 5 میلیارد تومان هزینه وارد کردن این نرم افزار بود و ما موفق شدیم با همکاری دانشگاه های فنی داخل کشور با 15 درصد این هزینه این نرم افزار را تولید کنیم  که در حال حاضر هم به شکل پایلوت در بندر بوشهر اجرایی شده است.

اللهیار افزود: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت دادن به موسسات دانش بنیان است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره این نرم افزار توضیح داد: این یک نرم افزار تصمیم ساز است و به تصمیم گیران بندری کمک می کند تا با کمترین امکانات لازم بهترین کارایی را داشته باشند.

او ادامه داد: امکاناتی که این نرم افزار می دهد پیش بینی شرایط جوی دریایی با استفاده از ابزارهای دریایی و پیش بینی شرایط تا 72 ساعت آینده است. این کار باعث خواهد شد تا بتوانیم شناورهای با تناژ بالاتر را پهلودهی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.