| کد خبر: 162685 |

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته:

◄ استیضاح آخوندی مبانی فنی و تخصصی ندارد

واقعیت این است که دولت توانمندی لازم را در حوزه تامین مالی ندارد و این به هیچ عنوان ارتباطی به شخص وزیر ندارد.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به بیان اینکه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی موافق نیست تاکید کرد:  از نظر ما مبانی فنی و تخصصی که نشان‌دهنده عدم توانایی مدیریتی آقای آخوندی در حوزه وزارت راه و شهرسازی باشد؛ وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مسعود پل‌مه گفت: کارنامه ایشان در حوزه دریا دارای دستاوردهای خوب و قابل قبولی است.

او تاکید کرد: واقعیت این است که دولت توانمندی لازم را در حوزه تامین مالی ندارد و این به هیچ عنوان ارتباطی به شخص وزیر ندارد.

پل‌مه با بیان اینکه در 5 سال گذشته مشکلات عدیده‌ای داشتیم که حاصل سیاست‌های دولت گذشته بوده است تصریح کرد: علاوه بر این، تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی هم باعث شد که بنیه مالی و پولی کشور ضعیف شود و در نتیجه در تمام شقوق اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ما به وضعیتی رسیدیم که حاصل کمبود منابع است.

دبیر کل انجمن کشتیرانی  و خدمات وابسته گفت: یکی از اقدامات شایسته آقای آخوندی این بود که عملکرد و ماموریت خود را به منابع داخلی معطوف نکرد و موفق هم بود.

او ادامه داد: در نوسازی و بازسازی ناوگان هوایی شاهد این بودیم که بدون استفاده از منابع داخلی و بهره‌مندی از سایر شقوق تامین مالی خارجی توانست قرارداد چندصد فروند هواپیما را با چند شرکت مطرح بین‌المللی به امضا برساند.

پل‌مه تاکید کرد: در حوزه دریایی نیز ایشان با استفاده از منابع داخلی و خارجی در بخش خصوصی توسعه بنادر و بخش‌های زیرساختی را رقم زد که خوشخبتانه یک مورد آن در فاز 1 بندر شهید بهشتی چابهار به مرحله افتتاح رسید. هم‌زمان فعال‌شدن کریدور ترانزیتی هند-ایران-افغانستان بود که 20 سال در محاق مانده بود و کسی هم کاری نمی‌کرد.

او افزود: در بنادر دیگر هم کمابیش شرایط مشابهی وجود دارد. فاز 3 بندر شهید رجائی بر اساس مدل بنادر هوشمند جهان کلید خورد. همچنین توسعه شبکه ریلی در بنادر یکی از نقاط مغفول مانده بود که در تمام دولت‌ها به استثنای دولت آقای روحانی کسی به آن توجهی نداشت.

دبیرکل انجن کشتیرانی و خدمات وابسته اظهار کرد: در بوشهر، جزیره نگین اجرائی شد که کار انجام شده در 5 سال گذشته برابر با 20 سال قبل از آن است. همچنین انتخاب معاونان کارآمد باعث شد تا تمام خطوط کشتیرانی برتر دنیا سرویس‌هایی برای ما دایر کنند و به همین نسبت کاهش نرخ مبادلات کالا رقم خورد.

او تاکید کرد: بر این اساس به راحتی می‌توان متوجه عملکرد مثبت کارنامه کاری آقای آخوندی شد و در نتیجه نمی‌توان با استیضاح ایشان موافق بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.