| کد خبر: 162603 |

یک فعال بخش خصوصی عنوان کرد:

◄ رویه نادرست گمرک که شرکت‌های کشتیرانی را فراری می‌دهد

یک فعال بخش خصوصی با انتقاد از روند اداری حمل‌ونقل کالا و رویه گمرکی گفت: در شرایطی که شرکت کشتیرانی و حمل‌ونقل بین‌المللی هیچ اختیاری درباره انتخاب راننده و کامیون ندارد چرا باید مسئول مشکلات احتمالی مربوط به این بخش باشد.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی با انتقاد از روند اداری حمل‌ونقل کالا و رویه گمرکی آن گفت: در شرایطی که شرکت کشتیرانی و حمل‌ونقل بین‌المللی هیچ اختیاری درباره انتخاب راننده و کامیون ندارد چرا باید مسئول مشکلات احتمالی مربوط به این بخش باشد؟

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رسول رضازاده در گفتگو با تین‌نیوز با اشاره به ساختار بروکراتیک تخلیه، بارگیری و رویه گمرکی در خصوص صنعت حمل‌ونقل تصریح کرد: در حال حاضر ما با مواردی روبرو هستیم که بدون اینکه دخالتی در انتخاب راننده و کامیون برای حمل و ترانزیت داشته باشیم، در صورت بروز مشکلات باید پاسخگو باشیم.

 او افزود: سازوکار به گونه‌ای است که هر کامیون برای ورود به بندر توسط سازمان حمل‌ونقل پایانه‌های کشور کاملاً چک و بررسی شده و حتی کارت هوشمند او نیز کنترل می‌شود.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: اما شخصاً با مواردی مواجه بوده‌ام که مدارک راننده و کامیون تقلبی بوده و بار در طول مسیر توسط راننده سرقت شده است. اما گمرک ما را مسئول دانسته است.

رضازاده تصریح کرد: چنین سازوکاری در نهایت باعث فراری دادن صاحبان کسب‌وکار از کشور خواهد شد. همان مسئله‌ای که در حال حاضر نیز با آن مواجه هستیم.

او مسئله تمدید پروانه فعالیت را نیز یکی دیگر از این مشکلات دانست و تاکید کرد: ما در امارات به شکل کاملاً اتوماتیک و در مدت 20 دقیقه این کار را انجام می‌دهیم. کاری که نیازمند تایید 27 مرکز مربوطه است.

رضازاده افزود: این در حالی است که در کشور طبق بخشنامه باید از سه ماه قبل نسبت به این موضوع اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.