| کد خبر: 162509 |

راستاد:

◄ تاسیس اداره‌کل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چند وجهی مصلحتی نیست

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه بخش ریلی و به ویژه افزایش سهم ریل در جابجای بار بوده است. آخوندی بارها بر این موضوع تاکید کرد و البته گام‌هایی هم برداشت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده پیرامون تاسیس اداره‌کل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاسیس این اداره مصلحتی نبوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه بخش ریلی و به ویژه افزایش سهم ریل در جابجای بار بوده است. آخوندی بارها بر این موضوع تاکید کرد و البته گام‌هایی هم برداشت.

البته کیست که نداند درد کهنه حمل‌ونقل ایران عدم هماهنگی سازمانی میان مُدهای مختلف حمل‌ونقل است.

آخوندی برای این مشکل دست به «اصلاح ساختاری» زد که تشکیل معاونت حمل‌ونقل از جمله این اصلاحات بود. علاوه بر این با توجه با تاکید وزیر بر توسعه ریل در بنادر کشور در این زمینه هم تلاش‌هایی صورت گرفته است.

در همین راستا آذرماه امسال محمد راستاد اعلام کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی اقدامات مدیریتی کوتاه مدت از سوی مسئولان استانی در دستور کار قرار گرفته  و اصلاح ساختاری انجام خواهد شد و اداره‌کل حمل‌ونقل چندوجهی و لجستیکی در سازمان بنادر و دریانوردی در زیرمجموعه امور بندری و دریایی شکل می‌گیرد.

اما برخی هم بودند که این اقدام را چندان کارامد نمی‌دانستند و معقتد بودند چنین کاری بیشتری نوعی رفتار «مصلحتی» است.

راستاد حالا در تازه‌ترین اظهارنظر خود در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی گفته‌است: با توجه به رقابت پذیر بودن زنجیره حمل و نقل، نحوه اتصال به پس‌کرانه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه و نیز اتصال راه آهن به بنادر کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. امروزه اتصال بندر به ریل و یکپارچه‌سازی حمل ریلی - دریایی یک تمایز رقابتی محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاسیس این اداره را یک الزام دانسته و تاکید کرده است: این اداره برای پاسخگویی به نیازهای روز صنعت بندری و حمل و نقل دریایی ضروری است.

به اعتقاد راستاد اتصال ریل به بنادر عنصر استراتژیک توسعه بنادر است و از طرفی ارزانی حمل کالا با ریل و کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست و بر شرایط اجتماعی مانند کاهش تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود.

او تاکید کرده است: سازمان بنادر و دریانوردی بهبود عملکرد حمل ریلی در بنادر متصل به راه آهن و اتصال شبکه سراسری راه آهن به سایر بنادر را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به انتقادات هم پاسخ داده و تصریح کرده است: ایجاد اداره‌کل امور لجستیکی و حمل‌ونقل چندوجهی مصلحتی نبوده است و مجدانه به دنبال توسعه غیرفیزیکی ظرفیت بنادر از طریق ساماندهی اوضاع ترافیکی ریلی و کامیون در بنادر کشور و هوشمندسازی جا‌به‌جایی کالا هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    جای تاسف دارد که هیچ مدیری به آینده ایران توجه نمی کند ، کوچک سازی دولت در حد شعار و اقدامات دولت مردان و وزراﺀ خلاف مصالح مملکت است ،
    .