| کد خبر: 162486 |

◄ ایجاد وزارتخانه‌ کمکی به صنعت دریانوردی نمی‌کند

با عملکرد نامناسب مدیریت دولتی، ایجاد یک ساختار وزارتخانه‌ای و دولتی کمکی که به این صنعت نمی‌کند بلکه حتی می‌تواند با ایجاد جناح‌بندی بیشتر و تنوع بروکراسی شرایط را نیز بسیار حادتر نماید.

تین نیوز

یک مدرس علوم دریایی در خصوص تشکیل وزارت مستقل دریانوردی یا وزارت حمل‌ونقل دریایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: واحد و متمرکز کردن فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل دریایی می‌تواند به پویا و توانمندتر شدن این صنعت کمک کند.

منصور جوادپور در گفت‌وگو با تین‌نیوز اظهار کرد: ولی مشکل نبود یک وزارتخانه مستقل و خاص در این حوزه نیست بلکه مشکل نبود مدیران کاردان در این صنعت همانند دیگر بخش‌های دولتی است، همان‌طور که دیگر بخش‌های دولتی نیز از فقدان آن ضربه خورده‌اند.

این دریانورد بازنشسته افزود: بنابراین با عملکرد نامناسب مدیریت دولتی، ایجاد یک ساختار وزارتخانه‌ای و دولتی کمکی که به این صنعت نمی‌کند بلکه حتی می‌تواند با ایجاد جناح‌بندی بیشتر و تنوع بروکراسی شرایط را نیز بسیار حادتر کند.

جوادپور خاطرنشان کرد: دنیا به سمت کوچکتر شدن دولت‌ها پیش می‌رود و دولت‌ها باید صرفاً  نقش نظارتی نامحسوس را ایفا کنند و بس. برای مثال سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک اداره دولتی باید بازرسی فنی کشتی‌های تحت پرچم خود را انجام دهد و گواهینامه ایمنی را با تایید بازرس خود صادر کند اما آن را در اختیار موسسات رده بندی قرار داده که به نیابت انجام دهند.

به گفته وی این در حالی است که در کشور پاکستان در همسایگی ایران دولت این بازرسی‌ها را به طور کامل انجام می‌دهد.

یک دریانورد دیگر نیز گفت: تشکیل وزارت دریانوردی می‌تواند ثمربخش باشد و این اتفاق باید سال‌ها پیش رخ می‌داد.

مسلم فریبرز افزود: معتقدم وزارت راه و شهرسازی با توجه به گستردگی پوشش مدیریتی علیرغم وجود ظرفیت‌های گسترده در بخش دریا و دریانوردی قادر به بهره‌وری صحیح از این بخش مهم نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.