| کد خبر: 162453 |

◄ رشد ۴,۴ درصدی مسافران دریایی

796 هزار مسافر در بخش دریایی تا 12 اسفند افزایش یافته است.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:تعداد مسافران دریایی از ابتدای فروردین تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹۶ نفر افزایش‌یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس افزود:تعداد مسافران دریایی از ابتدای سال جاری تا ۱۲ اسفندماه  ۴,۴ درصد افزایش‌یافته است. بر این اساس تعداد مسافران در مدت یادشده به ۱۸هزار و ۷۳۱ نفر رسیده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر دریایی داشتیم،اظهار کرد:تعداد مسافران دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مثبت روبرو شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه آمار مسافران دریایی قابل پایش است، گفت: در خصوص آمار مسافران دریایی تنها باید به اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی استناد کرد و آمار غیررسمی را ملاک قرار نداد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بنادر شهید حقانی، شهید باهنر، شهید ذاکری، پهل، لافت، هرمز و کیش از بنادر فعال درزمینهٔ مسافر دریایی به شمار می‌روند، بیان کرد: به‌طورکلی در بنادر شمالی خط مسافری دریایی وجود ندارد.

 وی  در مورد بندر آبادان  خاطرنشان کرد کهشرکت کشتیرانی آب‌های طلایی در خط دریایی آبادان-کویت طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، شرکت خط کشتیرانی طاووس در خط دریایی آبادان-کویت طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و شرکت سردبار جنوب در خط دریایی آبادان-بصره طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ چندین سفر دریایی را داشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.