هادی حق شناس:
«مرسک» با حکم شورای عالی امنیت ملی آزاد شد
این کشتی طبق یک پروسه حقوقی در آبهای ایران توقیف شد و آزاد شدن آن نیز دقیقا بر اساس نظر دادگاه و شورای عالی امنیت ملی بوده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که اقتصاد آبی راهکار توسعه دریامحوری است، گفت: کشتی مرسک طبق یک پروسه حقوقی در آبهای ایران توقیف شد و آزاد شدن آن نیز دقیقا بر اساس نظر دادگاه و شورایعالی امنیتملی بوده است.
به گزارش تیننیوز، بیستوپنجمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور که از صبح ۲۴ بهمنماه با حضور مقامات کشوری و لشکری کار خود را آغاز کرد در سه پنل تخصصی با سخنرانی مسئولان و کارشناسان پیگیری شد. پنل اول این همایش، با موضوع توسعه حمل و نقل دریایی، ایمنی و امنیت دریایی بود.
در ابتدای این پنل، هادی حقشناس اشارهای به ماجرای کشتی مرسک داشت و در این باره گفت: این کشتی طبق یک پروسه حقوقی در آبهای ایران توقیف شد و آزاد شدن آن نیز دقیقا بر اساس نظر دادگاه و شورای عالی امنیت ملی بوده است.
او افزود: در حادثه تصادم کشتی آلپاین نیز کمیته ای بین ایران و سنگاپور تشکیل شد و در نهایت ۳۰۰ میلیون دلار بابت خسارت از طرف سنگاپوری دریافت شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در مساله کشتی سانی در کیش نیز پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه آزاد، اقدام از دریچه سازمان بنادر بود تا از این طریق کشتی ثبت ایرانی شود و با برخورداری از تخفیف ها و معافیت ها هزینه هایش کاهش یابد که با مخالفت مالکان کشتی منتفی شد.
دیروز در افتتاحیه بیستوپنجمین همایش ارگانهای دریایی سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: طبق کنوانسیون های بین المللی سازمان بنادر باید در حوزه دریا اعمال حاکمیت کند اما این کار را نکرده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.