| کد خبر: 160997 |

دومین شناور LNG ترکیه به آب انداخته شد

ترکیه دومین شناور حمل گاز طبیعی مایع را در فوریه 2018 به آب انداخت.

تین نیوز
ترکیه دومین شناور حمل گاز طبیعی مایع را در فوریه 2018 به آب انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، دومین شناور حمل گاز طبیعی مایع  با نام MOL FSRU Challenger در هفتم فوریه 2018، آغاز به کار کرد. این شناور که 151 هزار و 500 DWT گنجایش دارد، از حوضچه ای واقع در بندری در منطقه درتیول از توابع استان هاتای در جوار دریای مدیترانه، به آب انداخته شد.

به گفته وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، این کشتی قابلیت جابجایی 20 میلیون متر مکعب LNG در روز را داراست.

برات آلبایراک افزود: کشتی مذکور که با پرچم باهاما فعالیت می‌کند، ظرفیت ذخیره‌سازی 263 هزار مترمکعب LNG را داراست و همچنین قابلیت بارگیری مجدد LNG و نیز حمل گاز را نیز دارد.

وی با اشاره به ویژگی های برجسته این شناور تصریح کرد: از ویژگی‌های برجسته این کشتی آن است که می‌تواند صادرات مجدد LNG را انجام دهد و نیزبرای مناطق همجواری که در آن‌ها کشتی پهلو می‌گیرد سوخت LNG را تأمین کند.

خبرگزاری محلی ترکیه به نقل از آلبایراک اعلام کرد: تا سال 2023، ترکیه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز خود را از سطح کنونی 3.5 میلیون متر مکعب که از ذخایر دریاچه نمک و شهر سیلیوری (Silivri) به دست می‌آید، به 10 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد. هدف ترکیه توانایی ذخیره‌سازی حداقل 20 درصد از مصرف سالانه گاز این کشور است. 

لازم به ذکر است، اولین ترمینال شناور واردات LNG این کشور موسوم به ترمینال ETKI LNG کار خود را از دسامبر 2016 آغاز کرد. همچنین در نزدیکی شهر کاکماکلی، ازمیر، یک شناور به ظرفیت 145 هزار DWT در حال ساخت از سوی شرکت‌های Kolin و Kalyon است. این شناور نیز قابلیت انتقال 20 میلیون متر مکعب در روز را دارد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.