| کد خبر: 160996 |

رئیس افتخاری مؤسسه تحقیقاتی کلارکسونز:

مدل‌های کسب و کار آینده مبتنی بر کارایی بالا و فناوری هستند

رئیس افتخاری مؤسسه تحقیقاتی کلارکسونز گفت: صنعت کشتیرانی برای حفظ بقا باید مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهد.

تین نیوز
رئیس افتخاری مؤسسه تحقیقاتی کلارکسونز گفت: صنعت کشتیرانی برای حفظ بقا باید مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، مارتین استاپفورد در سخنرانی خود در اولین روز مراسم انجمن مالکان کشتی هنگ‌کنگ که به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس این انجمن برگزار شده بود، اظهار داشت: مدل کسب و کاری که از 50 سال گذشته می‌شناسیم، کمی متزلزل شده است. 
وی افزود: صنعت کشتیرانی برای حفظ بقا باید مدل کسب‌ وکار خود را تغییر دهد، این امر کاری دشوار است چرا که تنها چیزی که همه در این صنعت بر آن واقفند این است که مدل کنونی کسب‌وکار در آینده کارا نخواهد بود.
رئیس افتخاری مؤسسه تحقیقاتی کلارکسونز در ادامه به تفصیل توضیح داد: عوامل مختلفی در پس الزام به تغییر وجود دارد. با توجه به اینکه نرخ‌های محرک کالیبراسیون در صنعت کشتیرانی کم و ناچیز است، بنابراین نیاز است که به دنبال دستاوردهای اثربخش بزرگتری باشیم. برای رسیدن به این هدف لازم است روش به کارگیری داده‌ها و توسعه فردی تغییر یابد.
استاپفورد در این سخنرانی پیشنهاد کرد: برای انجام این امر ناوگان کشتی‌ها باید همچون یک عامل حمل‌ونقل عمل کند. این امر اساساً شامل نیاز به استفاده از تکنولوژی می‌شود اما لزوماً بکارگیری کشتی‌های خودران را آنگونه که اخیراً به آن‌ها پرداخته می‌شود، دربر نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: استفاده بهتر از فناوری منجر به آن خواهد شد که عامل انسانی بر روی کشتی توانمندتر عمل کند. به این ترتیب، به متخصصان روی عرشه اختیار بیشتری داده می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند که در تصمیم‌گیری‌های سطح مدیریتی ورود کنند.
این تحلیل گر با سابقه حوزه حمل و نقل دریایی با  اشاره به مثال تیم ارشد مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک ، مبنی بر اینکه چگونه این تیم در مسابقات، تصمیمات مهمی که نقش حیاتی در عملکرد آن‌ها دارد را به سرعت اتخاذ می کنند، تأکید کرد: با داشتن اطلاعات دقیق بر روی عرشه که هم‌اکنون امکان‌پذیر است، دستیابی به این سطح از کارایی که سبب تحلیل داده ها و اخذ تصمیمات درست می شود، دریانوردان را با چالش مواجه خواهد کرد.
استاپفورد همچنین افزود: با در اختیار داشتن کشتی‌هایی که اغلب دیجیتالی هستند یا این قابلیت را دارند که دیجیتالی شوند و با توجه به فناوری لازم برای پردازش اطلاعات کلیدی، مرحله بعدی اطمینان یافتن از استانداردسازی و توانمندسازی سیستم‌هایی است که چندان به عامل انسانی وابسته نیستند، به این ترتیب می‌توان عوامل انسانی را به راحتی در مدل کسب‌ وکار جابجا کرد.
این امر در نهایت نیل بیشتر به سیستم پرسنلی افقی که به اعتقاد استاپفورد برای صنعت کشتیرانی واجب است را تسهیل می‌کند.
رئیس افتخاری موسسه تحقیقاتی کلارکسونز در پایان نتیجه گرفت: دیجیتالی شدن و توسعه کشتی‌های خودران هدف نیست بلکه ابزارهایی هستند برای نیل به هدف اصلی که همان ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقل دریایی است که بتواند پاسخگوی نیازهای نسل بعدی باشند.
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.